ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگر غفلت شود، شاهد مرگ تدریجیِ سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود :

0

یک فعال صنفی کارگران ساختمان:

اگر غفلت شود، شاهد مرگ تدریجیِ سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود .

مهدی خجسته می‌گوید: مصوبات کمیسیون تلفیق نه تنها برای حل مشکلات تامین اجتماعی راهکار ارائه نمی‌دهد؛ بلکه منابع و دارایی‌های سازمان را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و بهنر است نمایندگان در صحن علنی مجلس به این موضوع دقت داشته باشند.

مهدی خجسته (عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا،  اظهار داشت: مصوبات کمیسیون تلفیق به ضرر کارگران و سازمان تامین اجتماعی است چراکه نه تنها مطالبات سازمان اعاده نمی‌شود بلکه منابع سازمان نیز زیر سوال خواهد رفت.

وی ادامه داد: تصمیمات و مصوباتی که در ارتباط با لایحه بودجه سال ۹۷ در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق تصویب شد، بیانگر عدم اشراف نمایندگان بر شاکله سازمان تامین اجتماعی، درآمدها و هزینه‌کردهای آن است.

خجسته ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق، راهکار مناسبی برای برون‌رفت سازمان از مشکلات فعلی و همچنین مکانیسمی برای دریافت بدهی‌ ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی از دولت مشخص ننمودند؛ مضاف بر اینکه مشکل جدیدی را برای سازمان به وجود آوردند و پیشنهادی را که از طرف وزارت بهداشت برای انتقال منابع صندوق درمان این سازمان به خزانه دولتی مطرح شده‌ بود، مورد موافقت قرار دادند.

این فعال صنفی کارگری عنوان داشت: سازمان تامین اجتماعی، صندوقی بین‌النسلی است که باید از آن صیانت به عمل آید؛ نه اینکه به منابع آن دست‌اندازی شود.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان گیلان تاکید کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس، دغدغه‌ی سازمان تامین اجتماعی و کارگران بیمه‌ شده آن را ندارند و بهتر است در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های خود از فعالان ارشد جامعه کارگری مشاوره بگیرند تا تصمیمات بهتر و کارآمدتری اخذ شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت‌های مختلف شده و بدهی‌های دولت‌های مختلف انباشت شده و از این دولت به دولت بعد به ارث گذاشته شده؛ در حال حاضر وضع مالی سازمان تامین اجتماعی در حالت هشدار است‌ و سند این مدعی هم طلب ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی دولت است.

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: واقعیت این است که اگر به داد این مریض نرسند، شاهد مرگ تدریجی آن خواهیم‌ بود.

این فعال صنفی کارگری در پایان خاطرنشان شد: با توجه به اینکه پیشنهاد غیرکارشناسانه کمیسیون تلفیق نیاز به مصوبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی‌دارد، ما کارگران از نمایندگان ملت درخواست داریم منافع ملت را درنظر بگیرند و نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق با دقت بیشتری برخورد نمایند. کارگران نیز باید هوشیار باشند در شرایط فعلی اگر جامعه کارگری و نخبگان این عرصه غفلت کنند، باید شاهد ورشکستگی این صندوق بیمه‌ای باشیم.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار