ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قیمت ارز موجب افزایش قیمت کالاها می‌شود:

0
خبرگزاری میزان- رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه افزایش قیمت ارز بر روی قیمت کالاها اثر خواهد گذاشت، گفت: به دلیل اینکه اقتصاد کشور دولتی است و خصوصی نیست، افرادی که تخصص شان اقتصادی است در تصمیم گیری ها و اجرا چندان تاثیرگذار نیستند.

علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: بالطبع زمانی که پولی که با آن کالا خریداری می شود افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت پیدا می کند، روی قیمت کالاها اثر خواهد گذاشت و اگر چنین اتفاقی نیفتد هم قیمت ارز بالا رفته و هم متوجه می شویم چه رکود سنگینی وجود دارد و این برای موقعیت اقتصادی کشور مناسب نیست و در واقع اگر اقتصاد به رکود برود منشا به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود.

رئیس مجمع عالی واردات گفت: اگر در بازار کشش وجود داشته باشد قیمت ها بالا می رود؛ ولی باید دید آیا قدرت خرید مردم هم بالا می رود یا خیر. اگر این قدرت وجود نداشته باشد کشور با رکود مواجه خواهد شد و به همه لطمه می زند.

وی افزود: اقتصاد کشور در اختیار مردم نیست و با سیستم تصدی گری در حال اداره شدن است؛ لذا تا زمانی که در اقتصاد یک رقابت شفاف و سالم نداشته باشیم که افراد مختلف با تخصص خاص در آن دخیل باشند، بالطبع همین مشکلات گریبانگیر خواهد بود.

مناقبی ادامه داد: به دلیل اینکه اقتصاد کشور دولتی است و خصوصی نیست، افرادی که تخصص شان اقتصادی است در تصمیم گیری ها و اجرا چندان تاثیرگذار نیستند.

رئیس مجمع عالی واردات خاطرنشان کرد: تجارت یک زنجیره به هم پیوسته است، اعم از تولید،واردات، صادرات که کنار هم قرار می گیرد و می توانند یک مسیر مثبت را ادامه دهند و اگر هر کدام از این بخش ها صدمه ببیند، به سایر بخش ها هم تسری پیدا می کند و تبعات خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا علی رغم اعلام مسئولان بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت ارز اما شاهد رشد قیمت آن هستیم ، افزود: در این زمینه اینقدر اظهار نظر مختلف هست که نمی شود نظری درباره آن داد. اگر ارز وجود دارد باید توزیع شود تا بازار به این وضع دچار نشود و اگر ارزی موجود نیست؛ مسئولان باید مشکلات را به صورت شفاف به مردم توضیح دهند.

وی درباره تاثیر قیمت ارز بر روی صادرات و واردات، گفت: نمی توان گفت، قیمت ارز بر صادرات بیشتر تاثیر دارد یا واردات ،از لحاظ تاثیرگذاری هیچ تفاوتی بین این دو بخش نیست، به دلیل اینکه زمانی که ارز گران می شود تولیدکننده مواد اولیه را با قیمت های جدید می خرد و در نتیجه با قیمت های جدید به صادر کننده می فروشد؛ در نتیجه بر هر دو بخش به یک اندازه اثرگذار است.

رئیس مجمع عالی واردات تاکید کرد: وقتی ثبات در نرخ ارز وجود نداشته باشد تزلزل در همه بخش های جامعه به وجود می آید و تا این ثبات نباشد، اقتصاد کشور روی آرامش نخواهد دید.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/390170

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار