ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیمه اتکایی چیست؟

0

خبرگزاری میزان- در بیمه اتکایی بیمه گر تعهد پیدا می‌کند که در مقابل دریافت حق بیمه، همه و یا قسمتی از خسارت وارد شده به طرف دیگر را جبران کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در بیمه اتکایی یکی از طرفین که بیمه‌گر اتکایی خوانده می‌شود تعهد پیدا می‌کند که در مقابل دریافت حق بیمه، همه و یا قسمتی از خسارت وارد شده به طرف دیگر را که بیمه‌گر واگذارنده نامیده می‌شود در مورد بیمه‌نامه‌های صادره جبران کند.

در این میان اگر بیمه‌گر اتکایی نسبتی از حق بیمه قرارداد اولیه را دریافت کند و به همان نسبت به جبران خسارات وارده بپردازد این نوع بیمه، بیمه اتکایی نسبی خواهد بود و اگر سقفی برای خسارت تعیین شود و بیمه‌گر اتکایی تعهد کند که همه یا قسمتی از خسارت مازاد بر سقف تعیین شده را بپردازد، این نوع بیمه، بیمه اتکایی غیر نسبی نامیده خواهد شد.

همچنین به وسیله‌ی بیمه‌اتکایی ریسک مورد نظر بین چند شرکت بیمه تقسیم می‌شود وهیچ یک از شرکت‌های مذکور به خاطر بزرگی خسارت دچار مشکل نخواهند شد.

از فواید دیگر بیمه اتکایی می‌توان به پراکنده سازی میزان تعهدات در مقابل خطرات وافزایش توان شرکت‌های بیمه در گسترش فعالیت خود و توانایی قبول پوشش دادن انواع خطرات و معامله در حجم‌های مختلف مالی اشاره کرد.

همچنین ثبات عمل در امر پذیرش خطرات، امکان ارایه‌ی خدمات متنوع‌تر، امکان سرمایه‌گذاری بیش‌تر در فعالیت‌های بیمه‌ای از کارکرد‌ها و فواید دیگر بیمه اتکایی است.

به طور کلی بیمه اتکایی به چهار دسته بیمه اتکایی نسبی مشارکتی، بیمه اتکایی نسبی مازاد سرمایه، بیمه اتکایی غیر نسبی مازاد بر خسارت و بیمه اتکایی غیر نسبی مازاد زیان در مدت مشخص تقسیم می‌شود.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/389051

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار