ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه بدون هیچ سابقه‌ی کاری، کار پیدا کنیم؟

0

این یکی از پرسش‌های مهمی است که همیشه برای افراد جویای کار و به‌ویژه بسیاری از فارغ‌التحصیلان مطرح است. حقیقت این است که وقتی برای هر کاری به سابقه‌ی کار نیاز است، تکلیف یک فرد فارغ‌التحصیل که تنها تجربه‌اش مدرک تحصیلی اوست چیست؟ این افراد از کجا باید شروع کنند؟ امروز «چطور» برایتان از راه‌هایی گفته است که به کمک آنها می‌توانید بدون داشتن سابقه کار، شغل خوبی پیدا کنید.

رشته‌های تحصیلی معمولا بازار کار متفاوتی دارند. هر رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، در جامعه فایده‌ای دارد بنابراین آن را بی‌ارزش ندانید. برای مثال، برخی می‌گویند با مدرک تحصیلی‌ای مانند زبان انگلیسی چه کاری می‌توان پیدا کرد؟ درست است؛ شاید فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند حسابداری با سرعت بیشتری جذب بازارِ کار می‌شوند، اما این بدان معنی نیست که نمی‌توان از مدرک رشته‌های دیگر استفاده کرد. به‌عنوان مثال، افرادی که در رشته‌هایی مانند زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اند، از مهارت‌های ارتباطی سطح بالا، تفکر تحلیلی و خلاقیت که در بسیاری از محیط‌های کاری ارزشمند هستند برخوردارند. با توجه به انتخاب‌های حرفه‌ای و تحصیلی شما، مدرک‌تان می‌تواند سکوی پیشرفت شما در هر شغلی از حقوق گرفته تا روزنامه‌نگاری، نویسندگی و تدریس باشد.

به یاد داشته باشید هر کسی در شروع یک کار جدید بی‌تجربه است، بنابراین شما تنها نیستید هنگامی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوید و می‌خواهید مسیر شغلی‌تان را پیدا کنید، ممکن است کمی اضطراب داشته باشید. این طبیعی است و جای نگرانی ندارد. پیدا کردن شغل با یک مدرک تحصیلی و بدون سابقه‌ی کار ممکن است کمی ناامیدکننده باشد، اما با کار سخت، بلندهمتی و اعتمادبه‌نفس می‌توانید به این هدف دست یابید. در این مطلب به ۱۰ نکته که می‌تواند به شما در یافتن یک شغل کمک کند، اشاره خواهیم کرد.

۱. آنچه را که هستید بپذیرید

مسئول استخدام به تعهد و علاقه‌مندی شما به کار توجه می‌کند

اگر به‌دنبال یک موقعیت شغلی سطح پایین (از نظر سطوح شغلی در سازمان یا شرکت) هستید، کارتان چندان سخت نیست. زیرا معمولا در چنین مشاغلی کسی از متقاضی انتظار ندارد یک رزومه‌ی حرفه‌ای پُروپیمان ارائه کند. درعوض، بی‌تجربگی خودتان را بپذیرید و از آن به‌عنوان انگیزه‌ای برای یادگیری استفاده کنید. مسئولان استخدام به دنبال افراد سخت‌کوش و علاقه‌مند به یادگیری هستند. بنابراین حس کنجکاوی و تعهدتان را نسبت به یادگیری و رشد نشان دهید.

۲. مهارت‌هایتان را شناسایی کنید

فهرستی از مهارت‌های مورد نیاز برای شغلی که می‌خواهید به‌دست آورید، تهیه کنید. مهارت‌هایی مانند مهارت‌های کامپیوتری، فنی، ارتباطی، تحقیقاتی و مهارت‌های حلِ مشکل معمولا در بسیاری از مشاغل موردنیاز هستند. کدام‌ یک از این مهارت‌ها را در خودتان سراغ دارید؟

۳. بین خودتان و کاری که متقاضی آن هستید نوعی پیوند برقرار کنید

هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای یک موقعیت شغلی معین درخواست بدهید یا برای شغل دلخواهتان انگیزه‌نامه بنویسید، باید دلیلی داشته باشید که نشان دهد به‌خوبی از عهده‌ی این کار برمی‌آیید. برای تحلیل این ارتباط زمان بگذارید. چرا این شغل برای شما مناسب است؟ آیا تجربه (رسمی یا غیررسمی) یا ویژگی‌های شخصی‌ای دارید که بین شما و این شغل ارتباط ایجاد می‌کند؟ خلاق باشید و این فرایند را به خوبی تحلیل کنید. هنگامی که این ارتباط را برای خودتان ایجاد کردید، می‌توانید آن را برای کارفرما یا مسئول استخدام نیز توضیح دهید.

۴. بر ویژگی‌ها و مهارت‌های منحصربه‌فردتان تاکید کنید

چه ویژگی‌ها یا مهارت‌هایی دارید که شما را از دیگران متمایز می‌سازد؟ فراموش نکنید ویژگی‌هایی مانند رفتار دوستانه داشتن، حرفه‌ای رفتار کردن، مسئولیت‌پذیری و پیگیر بودن از جمله مهارت‌هایی هستند که بر روند استخدام تأثیر می‌گذارند و باید آنها را نشان دهید. این مهارت‌ها قابل یاددادن نیستند و درواقع جزو ویژگی‌های پرورش‌یافته‌ی خود فرد به‌شمار می‌روند؛ به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردارند.

۵. ارزش خودتان را بدانید

نداشتن تجربه‌ی کافی یا سابقه‌ی کار زیاد به معنای بی‌ارزش‌بودن شما نیست. آیا مهارت یا ویژگی خاصی دارید که ارزش‌تان را به کارفرما نشان دهد؟ تجربه، لزوما از مشاغل سنتی به‌دست نمی‌آید، هر تجربه یا مهارتی را که در زمینه‌های دیگری نیز به‌دست‌ آورده‌اید به مسئولان استخدام ارائه کنید تا بدانند که با فرد باارزشی روبه‌رو هستند.

۶. بین اعتمادبه‌نفس و بی‌تجربگی‌تان تعادل برقرار کنید

برای یادگیری اشتیاق داشته باشید

اعتمادبه‌نفس بسیار مهم است، اما باید با تواضع و فروتنی همراه باشد. فراموش نکنید درحال حاضر یک فرد بی‌تجربه هستید. به کارفرما اطمینان بدهید می‌توانید از پسِ کار برآیید، اما درعین‌حال باید به او نشان دهید که مشتاق یادگیری هستید و می‌خواهید بهتر شوید.

۷. داوطلبانه کار کنید

اگر نمی‌توانید شغلی پیدا کنید، رایگان کار کنید. یک موقعیت داوطلبانه ممکن است آسان‌تر از یافتن یک موقعیت برای کارآموزی باشد. در ارائه‌ی خدماتی که مناسب توانایی‌های شماست تا جایی‌که می‌توانید داوطلب شوید. با این کار، علاوه‌بر اینکه تجربیات ارزشمندی کسب خواهید کرد، می‌توانید یک شبکه‌ی ارتباطی ایجاد کنید و اولین فرصت‌های شغلی‌تان را به‌دست آورید.

۸. شبکه‌ی ارتباطی ایجاد کنید

ایجاد یک شبکه‌ی ارتباطی شخصی، یک مسیر مطمئن برای یافتن یک کارِ خوب در هر مرحله از زندگی است. از طریق رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و رویدادهای حرفه‌ای، قرارهای کاری یا هر راه دیگری با افرادی که می‌شناسید (و نیز افرادی که آشنایان‌تان می‌شناسند) ارتباط برقرار کنید. به‌زودی می‌توانید با افراد زیادی ارتباط داشته باشید و فرصت‌های شغلی خوبی به‌دست آورید.

۹. همیشه درحال یادگیری باشید

ممکن است برای ارتقای مهارت‌هایتان به آموزش بیشتری نیاز داشته باشید. برای مثال، اگر به قانون و حقوق علاقه‌مند هستید، می‌توانید به دانشکده‌ی حقوق بروید. اما علاوه‌بر آموزش رسمی، روش‌های دیگری نیز برای کسب دانش وجود دارد. می‌توانید در کلاس‌های حسابرسی یا آموزش‌های غیررسمی، دوره‌های حرفه‌ای یا آموزشی خاص ثبت‌نام کنید یا حداقل در مورد رشته‌ی مورد علاقه‌تان زیاد مطالعه کنید.

۱۰. واقع‌بین باشید

واقع‌بین باشید و به دنبال کار مناسب بگردید

حتی اگر مهارت‌ها و تجربه‌هایتان زیاد است، بااین‌حال باید برای موقعیت‌های شغلی تقاضا بدهید که مناسب شما باشند. معمولا کارفرمایان در یک بازار کار که با متقاضیان واجد شرایط زیادی مواجه هستند، برای فرصت‌دادن به فردی که کمتر از دیگران تجربه و مهارت دارد، انگیزه‌ی کمتری دارند. به‌دنبال مشاغلی باشید که با مهارت‌ها و نقاط قوتی که درحال حاضر دارید، واقعا بتوانید بهتر از دیگران ظاهر شوید.

هرچه بیشتر احساس شکست را به خودتان تحمیل کنید، بیشتر آماده‌ی شکست خواهید بود. هر روز، به‌دنبال کار بگردید و این کار را با این ذهنیت انجام دهید که جستجو برای کار، عمل بیهوده‌ای نیست؛ بلکه نوعی ماجراجویی به شمار می‌رود و فرصتی برای یادگیری و کاوش است.

درطول این مسیر به‌یاد داشته باشید که خودتان را همواره به‌جای افرادی قرار دهید که می‌خواهند استخدام‌تان کنند. چه‌چیزی در شما وجود دارد که ممکن است نظر مساعد آنها را جلب کند؟ پاسخ این سؤال باید در عملکردتان از نقطه‌ی شروع تا رسیدن به هدف که شامل جستجوی کار، تنظیم تقاضانامه، رزومه و مصاحبه شغلی است نشان داده شود.

ایمان داشته باشید که با یک ذهنیت درست می‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید. برای‌تان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

منبع : https://www.chetor.com/98650

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار