ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هزینه دونرخی شدن بنزین را اقشار کم درآمد ندهند:

0

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی جامع در کشور در بحث اصلاح یا قطع یارانه ها با مشکل مواجه هستیم، گفت: نباید هزینه دو نرخی بودن بنزین را قشر ضعیف جامعه پرداخت کنند.

زهرا سعیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص دو نرخی شدن بنزین، اظهار کرد: به طور قطع دو نرخی شدن بنزین فرصت ها و تهدیدهایی را به همراه خواهد داشت. دو نرخی شدن امکان فراهم شدن شرایط و امکاناتی را دارد که باید پاسخگوی مازاد بنزین مصرفی خود باشیم.

وی با اشاره به تهدیدهای دو نرخی شدن بنزین، گفت: این موضوع می تواند زمینه ای را برا سوء استفاده برخی افراد فراهم کند. در این زمینه موضوع قاچاق کالا در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و باید تلاش های صورت گیرد تا زمینه قاچاق افراد را فراهم نکنیم در این خصوص نیازمند مدیریت بهینه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد افزایش قیمت حامل های انرژی را داد به این صورت که این افزایش قیمت به صورت هدایت شده به سمت ایجاد اشتغال و تولید برود، اظهار کرد: در دوران رکود سیاست های پولی به طور معمول انبساطی تعریف می شود اما سیاست لایحه بودجه ۹۷ انقباضی است و گفته می شود بودجه کافی وجود ندارد البته با سیاست گذاری صحیح می توان فشار بر روی مردم را کمتر کرد.

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی برای مدیریت بهینه مصرف بنزین

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت بهینه مصرف بنزین نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی هستیم، گفت: این کار در صورتی پاسخ مثبت خواهد داشت که بررسی های کارشناسی بر روی آن انجام شود. از سوی دیگر باید شرایط افرادی را که از طریق خودرو شخصی خود مسافرکشی و کسب روزی می کنند در نظر گرفته شود تا این قشر دچار آسیب نشوند.

سعیدی با بیان اینکه اگر قرار بر تصویب بنزین دو نرخی باشد ما باید در بحث نسبت به اصلاح قوانین به نحوی عمل کنیم که با متخلفانی که می خواهند در سطح کلان سوء استفاده کنند برخورد شود، افزود: از سوی دیگر باید با بررسی شرایط صنفی افرادی را که کسب روزی از این طریق دارند در نظر گرفته شود تا به گونه ای آسان به فعالیت خود ادامه دهند تا مجبور به تخلف و تقلب نشوند.

دو نرخی بودن بنزین به اقتصاد شوک وارد نکند

وی افزود: در بحث دو نرخی شدن بنزین افراد باید در سامانه ای ثبت نام کنند تا خانواده های که شغل ندارند با خودرو شخصی خود مسافرکشی می کنند در این سامانه با توجه به نیاز بالا به بزین مشخص شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی جامع در کشور در بحث اصلاح یا قطع یارانه ها با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: متاسفانه بدون نبود اطلاعات کافی، گاهی یارانه خانواده های کم درآمد قطع شده است بنابراین نباید هزینه دو نرخی بودن بنزین را قشر ضعیف جامعه پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث دو نرخی بودن بنزین، افزایش قیمت این سوخت نباید به گونه ای باشد تا شوکی به اقتصاد وارد کند، گفت: اگر قرار است هزینه افزایش نرخ بنزین به سمت اشتغال سوق پیدا کند این گرانی باید به صورت پلکانی و به صورت فصل بندی انجام شود.

دولت نخست بودجه ای برای اشتغالزایی لحاظ کند

سعیدی با اشاره به اینکه به شخصه و قلباً مخالف گرانی بنزین هستم اما از نظر عقل باید در نظر بگیریم که قرار است هزینه های افزایش نرخ سوخت در بخش اشتغال هزینه شود، گفت: در مجموع با گران شدن حامل‌های انرژی مخالفم چرا که دولت چندین بار به بهانه اشتغالزایی فضایی را در کشور کرد اما نتیجه ای حاصل نشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همیشه هزینه های در نظر گرفته شده در بودجه به صورت قانون مند در بخش های یاد شده لحاظ نمی شود، افزود: دولت ابتدا می تواند بودجه ای را برای ایجاد شغل در نظر بگیرد و بعد از اشتغالزایی، افزایش نرخ حامل های انرژی همچون بنزین کلید بخورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در بودجه کشور دو موضوع در اولویت است، گفت: در وهله نخست بحث آب و ساماندهی مدیریت آب کشور و دوم ایجاد شغل در اولویت قرار دارد و شایسته است بعد از اشتغالزایی و به کار گرفتن جوانان، افزایش و واقعی سازی نرخ بنزین را کلید بزنیم.

نرخ بیکاری باید تک رقمی شود

وی در پاسخ به این سوال که هیچ زمانی نمی توان مشکل بیکاری را به طور کامل حل کنیم، گفت: با سیاست های درست می توان نرخ بیکاری را اصلاح کرد و باید با آمار و اعداد واقعی برنامه ریزی صحیحی در یک بانک اطلاعاتی داشته باشیم.

سعیدی تاکید کرد: با برنامه ریزی و سیاست گذاری در وهله نخست باید نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم و بعد به سمت و سوی واقعی شدن حامل های انرژی و گرانی بنزین برویم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون افزایش قیمت‌ها نیست، گفت مردم در شرایط اقتصادی و معیشتی مناسبی قرار ندارند و برای ایجاد اشتغال باید تدبیر ویژه‌ای از سوی دیگری بیندیشیم.

منبع : http://www.imna.ir/news/334620

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار