ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بحران نابرابری جدیست:

0

یک فعال کارگری :

بحران نابرابری جدی‌ست/ «بازتوزیع عادلانه بودجه» راهکاری برای بهبود وضعیت زیستیِ کارگران .

یک فعال کارگری با انتقاد از توزیع ناعادلانه بودجه کشور گفت: اگر شرایط به همین روال پیش برود، بحران نابرابری جدی می‌شود.

مازیار گیلانی‌نژاد (فعال صنفی کارگران فلزکار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت:  تامین نیازهای اولیه زندگی کارگران نیازمند تغییرات ساختاری است.

وی در تشریح این مطلب گفت: استقرار سیاست‌های تبعیض آمیز اقتصادی، فرودستان را از همه امکانات محروم کرده‌است؛ امروز کسانی که دارای امکانات مالی بیشتری هستند ؛ فرزندانشان از آموزش و پرورش بهتری برخوردارند. سیستم درمانی کشور نیز به شدت تبعیض آمیز است؛ این سیستم، کسانی را که پول ندارند، محکوم به تحمل درد و بیماری کرده‌است.

این فعال کارگری با بیان این که کارگران برای دادخواهی مرجعی ندارند و صدایشان به جایی نمی‌رسد؛ افزود: اگر قرار باشد سیاست‌های فعلی ادامه پیدا کند و در سال آینده نیز باز هم بار ریاضت‌ها و انقباضات بر دوش کارگران بیفتد، وضعیت معاش خانوارهای کارگری از آن چه هست، بدتر خواهد شد و از آن طرف، شکاف میان غنی و فقیر هم عمیق‌تر خواهد شد و این به معنای بحران نابرابری در اقتصاد است.

گیلانی‌نژاد در ادامه بحث به لزوم اتخاذ راهکارهای حمایتی و توزیع عادلانه بودجه‌ اشاره کرد و گفت:  بایستی دستمزدهای کارگران با استناد به سبد معاش خانوار افزایش پیدا کند و نمایندگان واقعی کارگران بتوانند در موضع برابر با شرکای اجتماعی خود در مذاکرات مزدی شرکت کنند.

او ادامه داد:  بی تردید تا زمانی که بودجه عادلانه توزیع نشود و سهم نهادهای خاص چند برابر وزارتخانه‌ها و مردم باشد، کارگران همچنان محکوم به زیر خط فقر زندگی کردن هستند.

به گفته این فعال کارگری، تقویت بنیان‌های حمایتی در کنار افزایش عادلانه مزد می‌تواند تا حد زیادی به رفع بحرانِ نابرابری در اقتصاد کمک کند؛ او می‌گوید:  رایگان شدن آموزش و پرورش و گسترش و تقویت بیمه‌های درمانی کارآمد و رایگان بر اساس اصول قانون اساسی،  باید اجرایی شود تا هیچ کودکی به دلیل بی‌پولی از مدرسه باز نماند و  خانواده هیچ کارگر زحمتکشی‌، پشت درب‌های بسته بیمارستان‌ها، با درد و استیصال مواجه نشود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار