ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تهاتر مطالبات قانونی کارگران در مقابل بدهی به کارفرمایان:

0
به استناد ماده ۲۹۴ قانون مدنی وقتی دو نفر در مقابل یکدیگر مدیون باشند،بین دیون آن ها به یکدیگر با رعایت در مواد ۲۹۵ تا ۲۹۹ قانون مزبور تهاتر حاصل میشود. بنابراین چنانچه کارگر به کارفرمای خود مدیون باشد و کارفرما نیز به کارگر مدیون باشد،هر دو دین تا اندازه ای که با هم معادله نمایند بطور تهاتر بر طرف شده و کارگر و کارفرما در مقابل دین و یا بدهی یکدیگر بری میشوند.
کارفرما زمانی میتواند مطالبات قانونی کارگر را به استناد تهاتر پرداخت ننماید که ، دین کارگر به وی ناشی از رابطه کارگری و کارفرمایی باشد،به عنوان مثال اگر کارگر از کارفرمای خود وام کارگاهی دریافت نموده باشد که در این صورت میزان باقی مانده از وام کارگاهی از مطالبات کارگر تهاتر خواهد شد.
چنانچه دین کارگربه کارفرما ناشی از رابطه کاری و کارفرمایی نباشد،کارفرما نمی تواند دین کارگر را با مطالبات قانونی وی تهاتر نماید .
به عنوان مثال چنانچه کارگر از کارفرما زمینی خریده باشد و مبلغ آن را به کارفرما پرداخت نکرده باشد،کارفرما نمی تواند در برابر این دین، کارگر به کارفرما از مطالبات کارگر کسر نمایند. بلکه مرجع صالح برای رسیدگی به موضوع فوق الذکر مراجع صالح دادگستری میباشند.
منبع : http://tarazmehvaracc.com/660

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار