ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی به معضلی اساسی تبدیل شده است:

0
یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی به معضلی اساسی برای کشور تبدیل شده است، رکود ساخت و ساز را ازجمله دلائل بحران صندوق‌های بازنشستگی دانست و با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی در بازارهای جدید و سودده، خواستار توجه ویژه مسئولان برای حل این بحران شد.

به گزارش ایران خبر،هادی بهادری با اشاره به بحران صندوق‌های بازنشستگی و راه‌کارهای خروج از این بحران اعلام کرد: به هر حال یکی از مشکلات اساسی کشور در چندسال گذشته همین صندوق‌های بازنشستگی است و طبیعتاً اگر راه‌حل ساده‌ای برای خروج از این بحران وجود داشت، طبیعتاً تاکنون این مشکلات حل شده بود.
تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی به معضلی اساسی تبدیل شده است
وی با بیان این‌که چالش اساسی کشور، مدیریت و تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی است، یادآور شد: واقعیت این است که تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی باتوجه به این‌که کشور به لحاظ اقتصادی در وضعیت نامساعد قرار دارد، به معضلی اساسی تبدیل شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی علل بروز بحران صندوق‌های بازنشستگی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علت اصلی بروز این بحران در صندوق‌های بازنشستگی، مدیریت مالی در این صندوق‌ها است.
رکود ساخت و ساز ازجمله دلائل بحران صندوق‌های بازنشستگی است
او ادامه داد: بر این اساس، در بررسی وضعیت این صندوق‌ها به این نتیجه می‌رسیم که برخی از این صندوق‌ها برای آن‌که بتوانند کار خود را پیش ببرند، اقدام به سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها کرده‌اند که عمده موارد نیز مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی بوده و شاید یکی از دلائل بروز بحران صندوق‌های بازنشستگی نیز رکود در بخش ساخت و ساز است.
نماینده اصلاح‌طلب مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: با این حساب اگر بخواهیم بحران را مرتفع کنیم، ابتدا لازم است با رکود حاکم بر بخش مسکن و ساخت و ساز مقابله کنیم؛ چرا که درصورت افزایش میزان سوددهی سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه، متعاقباً بخشی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی نیز مرتفع خواهد شد.
لزوم سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی در بازارهای جدید و سودده
وی با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات اساسی صندوق‌های بازنشستگی همچنین گفت: راهکار دیگر به‌جز بهبود وضعیت اقتصادی بخش‌هایی که این صندوق‌ها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پیدا کردن بازارهای جدید و سودده برای سرمایه‌گذاری در آن است.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم است با شناسایی بازارهای جدید و سودده، سرمایه این صندوق‌های بازنشستگی را به سمت این بازارها سوق داد و از نتایج و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها در جهت حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی استفاده کرد.
بهادری در پایان تصریح کرد: آن‌چه مسلم است، صندوق‌های بازنشستگی در وضعیتی نامساعد قرار دارند و لازم است باتوجه ویژه به این بحران، نسبت به حل مشکلات آن اقدامی عاجل و حساب‌شده صورت گیرد.

منبع : http://irankhabar.ir/fa/doc/news/103819

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار