ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازگشت به کارت سوخت:

0

اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش، سهمیه بندی بنزین را جدی کرد:

بازگشت به کارت سوخت.

اطلاعیه دیروز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، احتمال بازگشت سهمیه‌بندی بنزین را جدی کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، با این‌که مسئولان دولت روحانی روی خوشی به سامانه کارت سوخت نشان ندادند و با حذف سهمیه‌بندی از دو سال پیش، سامانه کارت سوخت را بلااستفاده گذاشتند، به نظر می‌رسد اعتراض‌های اخیر نسبت به طرح دولت برای گرانی بنزین در بودجه ۹۷، موجب شده بار دیگر بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در جدی‌ترین موضع‌گیری خود اعلام کرد که باید به‌جای گران کردن بنزین، از سیستم دونرخی استفاده کرد تا به اقشار ضعیف فشار کمتری وارد شود. با این موضع‌گیری رئیس مجلس و از سوی دیگر مخالفت یکپارچه نمایندگان با افزایش قیمت بنزین در بودجه ۹۷، گویا دولتی‌ها دیگر امیدی به تصویب طرح افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان ندارند.

از این‌رو تنها راهی که باقی می‌ماند، سهمیه‌بندی مجدد بنزین است به طوری که قیمت بنزین سهمیه‌ای همان لیتری ۱۰۰۰ تومان و قیمت بنزین مازاد به قیمت بالاتر تعیین شود تا هم فشار تورمی ایجاد نشود و هم دولت از درآمد مدنظرش بازنماند.

در همین جهت دیروز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت بنزین نسبت به دریافت کارت خود برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی اقدام کنند.

این اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منزله جدی شدن بازگشت سهمیه‌بندی بنزین است، زیرا از دو سال پیش با تک‌نرخی شدن بنزین عملا استفاده از کارت سوخت خودرو بی‌فایده شد و مالکان خودرو دیگر الزامی به حفظ کارت سوخت خود نداشتند.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که استفاده از کارت سوخت الزامی خواهد شد، افزود: افرادی که فاقد کارت سوخت هستند باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل نسبت به اخذ کارت سوخت اقدام کنند.

زیبا اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون مصوب مجلس گفت: با توجه به این که قانون مصوب مجلس تاکید کرده است که سوختگیری فقط با کارت سوخت امکان‌پذیر است و کارت سوخت جایگاه دار فقط برای موارد ضروری استفاده خواهد شد، مالکان خودروهایی که به هر دلیل فاقد کارت سوخت هستند باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل نسبت به اخذ کارت اقدام کنند.

وی با بیان این‌که برای از سرگیری استفاده از کارت سوخت زمان مشخصی تعیین نشده است، افزود: افرادی که فاقد کارت سوخت هستند باید برای اخذ این کارت به نمایندگی‌های پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

همچنین سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: درخصوص بنزین دونرخی منتظر نظر مجلس هستیم.

امیر باقری سخنگوی ستاد بودجه ۹۷ در نشست خبری اظهار کرد: در لایحه بودجه دولت تنها در چند بخش از جمله افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌توانست منشأ برخی اختلاف‌نظرها باشد که البته نتایج و خروجی آنها باید در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی مشخص شود. باقری درباره دلایل اصرار دولت بر بنزین تک‌نرخی با توجه به بحث‌های مطرح‌شده در مجلس درباره سهمیه‌بندی مجدد و بنزین دونرخی تصریح کرد: بنزین تک‌نرخی مزایایی همچون شفافیت را دارد اما با چالش‌هایی نیز مواجه است.

منبع : http://jamejamonline.ir/online/3130844709230074813

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار