ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دست‌اندازی به منابع درمانیِ کارگران ممنوع :

0

یک فعال کارگری در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

لزوم توجه سه قوه به مطالبات جمعی کارگران/ دست‌اندازی به منابع درمانیِ کارگران ممنوع .

حسین حبیبی می‌گوید: بایستی مجموع سه قوه به مطالبات کارگران توجه کنند و مسیر را برای دستیابی به این مطالبات هموار نمایند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهار داشت: سه قوه‌ی مقننه، مجریه و قضاییه بایستی به مطالبات جمعی کارگران توجه داشته باشند و مسیر را برای دستیابی به این خواسته‌ها، هموار کنند.

وی با تاکید بر این که سرفصل خواسته‌های کارگران مشخص است؛ ادامه داد: تامین امنیت شغلی، افزایش دستمزد براساس نص صریح قانون کار و جلوگیری از اخراج‌ها و تعدیل‌های دسته جمعی، مهمترین خواسته‌های کارگران در دهه‌های گذشته است.

حبیبی در تشریح دیگر مطالبات کارگران افزود: خواسته ما کارگران از سران قوا اینست که با کارفرمایانی که مانع ایجاد می‌کنند تا تشکل کارگری مورد نظر کارگران شکل نگیرد؛  وفق ماده ۱۷۸  قانون کار برخورد شود.

وی ادامه داد: علاوه بر همه اینها، سازمان تامین اجتماعی باید  وفق ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، دفترچه‌های بیمه کارگران را تمدید اعتبار کند؛ در غیر اینصورت با توجه به مسئولیت وتعهد در قبال بیمه شده،  از طریق مراجع قضایی، تخلف سازمان را می‌توان پیگیری نمود.

به گفته حبیبی،  بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ باید حذف شود؛ مجلس باید این کار را انجام دهد؛ چرا که این بند، باعث مصادره  تمام سهم درمان از حق بیمه کارگران می‌شود و به معنای دست‌درازی به سرمایه‌های کارگران است.

وی تاکید کرد: در شرایطی هستیم که ارکان حاکمیت و سران سه قوه باید در هماهنگی و همراهی با یکدیگر، کارگران و خواسته‌هایشان را دریابند.

این فعال کارگری در پایان گفت: کارگران در درخواست مطالباتِ  به حق وقانونی خود ضمن اصرار برآن، فقط از طریق مجامع و  مراجع قانونی مثل تشکل‌های کارگری یا دادگاههای ذیصلاح،  اقدام کنند؛ دستگاه‌های ذیربط نیز مکلف به تامین خواسته‌ها و همراهی هستند؛ در غیر اینصورت، اوضاع ممکن است به شکلی پیش برود که مطلوب نباشد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار