ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تاثیر مدیریت متخصص بر بازدهی بنگاههای کوچک و متوسط:

0

خطری که در کمین مدیران بی سواد و بنگاههای آنها قرار دارد پرهیز از بهرگیری از افراد با سواد و تحصیل کرده در این زمینه است، تجربه نشان داده افراد سنتی ناخودآگاه در برابر افراد تحصیل کرده و باسواد جبهه می گیرند.

اقتصادپرس: صنایع کوچک و متوسط مدتهاست که در رکود به سر می برند و دولت در صدد است با اعطای تسهیلات به این بخش از آن حمایت بکند. این در حالی است که بخش عمده مشکلات صنایع کوچک و متوسط از نبود مدیریت متخصص در رنج است.

باید بپذیریم که شرکت های فعال در بخش اقتصادی عمدتا به صورت سنتی و بازاری اداره می شوند و این موضوع از آنجایی اهمیت می یابد که تعداد آنها کم نیست و تعداد قابل توجهی از صنایع کوچک و متوسط از دانش مدیریت منابع مالی، مدیریت منابع انسانی و دانش فرآیندی و سیستمی در واحدهای صنعتی بی بهره هستند و به دلیل عدم ریسک پذیری ترجیح می دهند با سیستم های قدیمی به فعالیت خود ادامه بدهند.

در گذشته حاشیه سود واحدها زیاد بوده و بازار داخلی و بازار صادرات، با مشکلات کمتری روبه رو بودند اما با گذشت زمان بازار فروش کالا و توسعه بازار مشکلات بیشتری را بر سر راه مدیران صنایع کوچک و متوسط قرار داده است.

به نظر می رسد در کنار حمایت مالی از بنگاههای کوچک و متوسط باید هزینه ای نیز برای اموزش مدیران و مدرن سازی مدیریت واحدها کنار گذاشته شود و از مدیریت سنتی به سمت مدیریت مدرن حرکت کنیم تا سود بیشتر و مشکلات کمتری حادث شوند.

خطری که در کمین مدیران بی سواد و بنگاههای آنها قرار دارد پرهیز از بهرگیری از افراد با سواد و تحصیل کرده در این زمینه است، تجربه نشان داده افراد سنتی ناخودآگاه در برابر افراد تحصیل کرده و باسواد جبهه گرفته و افراد با تجربه را در اولویت قرار می دهند و این مساله یکی از اساسی ترین دلایل عقب ماندن بنگاهها از دانش جدید و به روز است.

در بازار امروز واحدهای کوچکی می توانند پایدار مانده و به رقابت ادامه بدهند که به معنای واقعی کار صنعتی انجام داده و به زنجیره های بزرگ تولید وصل باشند در غیر این صورت دوام نیاورده و با کوچکترین مشکل در ساختار اقتصاد از هم می پاشند.

به همین جهت بنگاههای کوچک در اولین گام باید از مشاور صنعتی استفاده کرده و فعالیت های خود را با نظر مشاوران متخصص پیش ببرند، در گام دوم مدیران خود را وادار کنند تا از علم روز دنیا مطلع شده و دوره های تخصصی را بگذرانند و در گام آخر تا حد ممکن از دانش آموختگان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند. در این صورت است که می توان با کمک بازاریابی دقیق و درست به بهبود کیفیت محصولات به همراه بازار مناسب اندیشید.

منبع : http://eghtesadpress.ir/18415

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار