ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قیمت‌ها فواره‌ای بالا می‌رود:

0

گزارش «افکارنیوز» از واکنش مردم به حذف ۳۴ میلیون یارانه‌بگیر؛

قیمت‌ها فواره‌ای بالا می‌رود، قدرت خرید کم می‌شود .

به نظر می‌رسد تصمیم دولت برای حذف ۳۴ میلیون یارانه‌بگیر قطعی است. این در شرایطی است که در کنار این اقدام، خبرها حاکی از آن است که قیمت بنزین را تا ۱۵۰۰ تومان بالا خواهد برد.

گروه اقتصادی- در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها منظور شود، این در حالی است که این رقم در قانون بودجه امسال ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. این نشان می‌دهد که احتمالا سال آینده بیش از ۳۰ میلیون یارانه‌بگیر حذف خواهند شد. البته به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، حذف این تعداد از یارانه‌بگیران قطعی نیست و این‌که پیش‌بینی‌ها چه خواهد بود و جامعه هدف چه تغییری می‌کند، باید با مجلس به یک سازوکار مشخص برسیم.

به گزارش افکارنیوز، در این میان، منطقی که دولتی‌ها برای حذف یارانه می‌آورند، اشتغالزایی‌ است؛ مساله‌ای که به باور کارشناسان، استدلال منطقی ندارد. در این شرایط، گزارش‌های مردمی نیز حاکی از گرانی آنها از عاقبتشان در سال آینده است.

رضا مرادی در این خصوص گفت: «یارانه پول نفت است و حق همه مردم. فقیر و غنی هم ندارد. به فرض هم یارانه قطع شود، آیا مشکل بیکاری و فقر حل خواهد شد؟ اگر چنین اتفاقی نیفتاد، بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد؟»

سهیلی نیز عنوان کرد: «از آن‌جایی که پرداخت یارانه براساس افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، بنابراین یارانه برای همه مردم هست است. پس نیازی به قطع آن و شناخت نیازمند و غیرنیازمند نیست؛ مگر این‌که دوباره قیمت‌ها را به حالت اول و افزایش آن را براساس شیب ملایم سالانه و مثل همه دنیا و نه فواره‌ای قرار بدهید و بدین ترتیب کل یارانه را قطع کنید.»

روحیه کریمی تصریح کرد: «من حاضرم ۴۵ هزار تومان خودم را به دولت بدم، اما قیمت‌ها به قبل برگردد.»

پوریا راحمی همچنین گفت: «من که تازگی یک بانک خصوصی رفتم حساب باز کنم، به خدا طوری استعلام من را گرفت که خودم موندم. می‌دونستم استعلام میگیرن، اما نه این‌طوری. بعد فکر می‌کنید تشخیص غنی از فقیر سخته؟»

علی حمیدی نیز عنوان کرد: «در واقع یارانه حذف شد، اما اسمش را هدفمندی گذاشتند، قدرت خرید مردم معمولی کم شد. ظاهرا پول می دهند، در عمل فقیرتر شدیم.»

رسول مجیدی تصریح کرد: «یارانه متعلق به همه اقشار جامعه است، این‌که یارانه قشر متوسط قطع شود و انواع مالیات‌ها و عوارض‌ها هم ازش کسر شود، به بهانه کمک به کم درآمدها عادلانه نیست. یک عده‌ای از جامعه بیشتر تحصیل کردن و بیشتر کار می‌کنند و موفق‌تر هستند و درآمد بیشتری هم دارند. دلیل ندارد از درآمد آن‌ها به کم‌درآمدها تعلق گیرد.»

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار