ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعریف هزینه ثابت چیست؟

0

هزینه ثابت هزینه ای است که با افزایش یا کاهش تعداد کالاها یا خدمات تولیدشده، تغییر نمی‌کند. در واقع هزینه ثابت هزینه ای است که مستقل از میزان فعالیت تجاری باید در تاریخ سررسید آن توسط شرکت پرداخت شود که این نوع هزینه یکی از دو جزء هزینه کل کالا یا خدمت، در کنار هزینه متغیر است.

توضیحات مدیر مالی در مورد هزینه ثابـت:

مثالی از هزینه ثابـت می‌تواند پرداخت اجاره بهای یک ساختمان به وسیله شرکت باشد. اگر اجاره بهای ساختمان ماهیانه ۱۰ میلیون تومان باشد، شرکت حتی در طول ماه‌هایی که تولیدی نداشته است نیز باید پرداخت اجاره بها را به شکل کامل انجام دهد.

در اقتصاد کسب‌وکارهایی موفق هستند که موفق به بهره‌مندی از صرفه جویی در مقیاس می‌شوند، به‌این‌ترتیب که می‌توانند از طریق بازاریابی با ظرفیت کامل تولید کنند و هزینه ثابت هر واحد تولید را به حداقل ممکن برسانند. برای مثال، یک اجاره ۱۰ میلیون تومانی برای کارخانه‌ای که ماهیانه ۱۰۰۰۰ کالا تولید می‌کند، به این معنی است که هر کالا ۱۰۰۰ تومان هزینه ثابـت با خود به همراه دارد. اگر شرکت بتواند ۲۰۰۰۰ کالا تولید نماید، هزینه ثابت به ازای هر واحد به ۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد و امکان چانه‌زنی بیشتر با خریداران را برای فروشنده میسر می‌کند.

معادل‌ انگلیسی هزینه ثابت عبارت است از:

Fixed Cost

تهیه‌شده در:  مدیر مالی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار