ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صندوق تامین اجتماعی در مسیر افزایش بحران:

0
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

صندوق تامین اجتماعی در مسیر افزایش بحران/ چشم‌پوشی دولت از پرداخت بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی وجود ندارد، گفت: طبق برآوردها جمع بدهی‌ها به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، به طور حتم در حال حاضر باید از صندوق تامین اجتماعی با توجه به وجود ۴ میلیون نفر مستمری‌بگیر و ۴۰ میلیون نفر بیمه‌شده صیانت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سلمان خدادادی با تاکید براینکه دولت طبق مصوبات برنامه ششم توسعه موظف به پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی است، اظهار داشت: خوشبختانه پیشنهاد کمیسیون اجتماعی در زمان تصویب قانون برنامه ششم درخصوص پرداخت سالانه بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی مورد موافقت قرار گرفت، البته سال گذشته مبلغی در بودجه برای این موضوع درنظرگرفته شد؛ اما تاکنون  بخش کوچکی از بدهی‌ها پرداخت شده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی وجود ندارد، افزود: مسئولان دولتی و تامین اجتماعی درمیزان بدهی ها اختلاف نظر دارند، اما براساس تکالیف برنامه ششم دولت باید ردیف اعتباری مورد نیاز را دربودجه برای پرداخت بدهی‌ها درنظر بگیرد؛ درغیراین صورت نمایندگان در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون تلفیق اعتباری را به این مسئله اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۵۴ تاکنون هیچ دولتی بدهی خود به صندوق تامین اجتماعی را پرداخت نکرده است، تصریح کرد: طبق برآوردها جمع بدهی‌ها به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، به طور حتم در حال حاضر باید از صندوق تامین اجتماعی با توجه به وجود ۴ میلیون نفر مستمری‌بگیر و ۴۰ میلیون بیمه شده باید صیانت شود؛ زیرا بی توجهی به آن تامین اجتماعی را به سیل مشکلات دیگر صندوق ها اضافه می‌کند، بنابراین در آن شرایط دیگر نمی‌توان اقدامی کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه وضعیت فعلی تامین اجتماعی سربه سر است، گفت: در گذشته به ازای هر ۱۳ نفر بیمه پرداز یک نفر از این صندوق بازنشستگی دریافت می‌کند، اما در حال حاضر این میزان ۶ به یک است؛ بنابراین اگر این میزان باز هم کاهش پیدا کند مشکلات صندوق افزایش پیدا می‌کند؛ از این رو باید با اتخاذ تدابیری دربودجه سنواتی باید برای این معضل راهکار در نظر گرفت.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13961001000593

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار