ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کد سهامداری یا بورسی چیست؟

0

خبرگزاری میزان- کد سهامداری یا کد بورسی عبارت است از شناسه‌ای واحد که متشکل از تعدادی حرف و عدد است. هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی در سامانه اطلاعاتی بورس، به وسیله‌ این کد شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، کد سهامداری یا کد بورسی عبارت است از شناسه‌ای واحد که متشکل از تعدادی حرف و عدد است. هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی در سامانه اطلاعاتی بورس، به وسیله‌ این کد شناسایی می‌شود. اشخاص با این کد، قادر به خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار خواهند بود.
این کد شناسه‌ای است که از سه حرف و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود. آن سه حرف همیشه، سه حرف اول نام خانوادگی شماست.

این کد معاملاتی منحصربه‌فرد است و هر سرمایه گذار فقط می‌تواند یک کد معاملاتی داشته باشد.

برای دریافت کد بورسی، می‌توانید به یکی از شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنید. شما باید یکی از این کارگزاری ها را انتخاب کرده و به آن مراجعه کنید تا فرآیند دریافت کد سهامدارای را برای شما انجام دهند.

برای دریافت کد سهامداری لازم است به یکی از شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنید و مدارک شناسایی خود شامل شناسنامه و کارت ملی را به شرکت کارگزاری ارائه کنید. شرکت کارگزاری اقدامات لازم را انجام می‌دهد و ظرف مدت کوتاهی کد معاملاتی شما صادرشده به شما تحویل می‌شود. توجه کنید که صدور و دریافت کد معاملاتی رایگان است.

بااین‌حال به‌عنوان یک دستورالعمل کلی، اگر در شهرهای کوچک یا روستاها زندگی می‌کنند یا وقت اضافی برای مراجعه حضوری به دفتر شرکت کارگزاری ندارید، روش دریافت کد سهامدارای این‌گونه است که باید فرمهای لازم برای دریافت کد سهامداری را از وب‌سایت شرکت کارگزاری موردنظر خود دریافت (دانلود) کنید، آن برگه‌ها را با دقت پر کنید و به همراه شناسنامه و کارت ملی به یک دفترخانه رسمی مراجعه کنید.

مسئول دفترخانه مدارک شما را دریافت کرده و کپی شناسنامه و کارت ملی شما را برابر اصل می‌کند. سپس شما این مدارک را توسط پست به آدرس شرکت کارگزاری ارسال می‌کنید و بعد از دریافت مدارک توسط کارگزارتان، کد معاملاتی برای شما ارسال (ایمیل) می‌شود.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/379008

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار