ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارفرما باید کارگر را در شرایط آزمایشی بیمه کند:

0

مدیرکل امور فرهنگی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی:

کارفرما باید کارگر را در شرایط آزمایشی بیمه کند.

 گروه اجتماعی ـ هیچ کدام از شرایطی که قانون کار به عنوان شرایط آزمایشی یا شرایط پیش از قرارداد معین کرده، از بین برنده مسئولیت کارفرما برای بیمه کارکنان نیست.
حسین جودکی مدیرکل امور فرهنگی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: کارفرما مکلف است از اولین روز کاری افراد، آنها را بیمه و حتی بدون عقد قرارداد و حکم، لیست حق بیمه کارگرانش را ارسال کند. وی درباره محاسبه حق بیمه دریافتی از کارفرمایان برای کارگرانی که به صورت پاره وقت کار می کنند، افزود: اگر بیمه شده به صورت نیمه وقت و ساعتی کار کند، می توان ساعت کار را استخراج و در لیست حق بیمه درج کرد. این در حالیست که باید توجه داشت، شروع کار بیمه شده در کارگاه باید در لیست به صورت یک روز کامل ثبت شود، مگر آن که خلاف این امر ثابت شود.
وی دراین باره که برخی از کارفرمایان به علت شرایط نامساعد اقتصادی، قادر به پرداخت بموقع مطالبات تامین اجتماعی و سهم ۲۰ درصدی حق بیمه خود نیستند، لذا می توان برای کاهش نرخ حق بیمه سهم کارفرما راهکاری اندیشید، اظهار داشت: برخی کارفرمایان در مورد نرخ بالای حق بیمه سهم کارفرما گله مند هستند و از دولت انتظار دارند تا میزان یارانه ها و تسهیلات خود را در این زمینه افزایش دهد.
مدیرکل امور فرهنگی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: کاهش نرخ حق بیمه به صورت یک پیشنهاد از سوی شورای عالی اشتغال مطرح شده است که باید کار کارشناسی و دقیق روی آن انجام شود و بررسی های لازم به عمل آید تا تاثیر منفی بر منابع سازمان تامین اجتماعی نداشته باشد و به نفع تولید باشد.
جودکی با بیان این که بررسی های انجام شده در زمینه نرخ حق بیمه در ایران نشان می دهد، نرخ حق بیمه واقعی ما ۲۷ درصد نبوده، بلکه چیزی حدود ۱۷ درصد است، گفت: شاید دلیل آن هم این باشد که تا دیروز کارگر، کارفرما و سازمان به یکدیگر اعتماد نداشتند، به طوری که مواردی گزارش می شد که دستمزدها به صورت واقعی اعلام نمی شود و یا این که در دو سال آخر بیمه پردازی، افراد به دنبال اعلام حداکثر دستمزد هستند تا بتوانند مستمری بالاتری دریافت کنند.
وی افزود: هم اکنون سیستم محاسبات بیمه ای در شعب تامین اجتماعی، به گونه ای اصلاح شده است که کلیه اطلاعات ثبت شده در لیست های ارسالی از سوی کارفرمایان اعم از روزهای کارکرد، شروع کار و ترک کار هر یک از کارکنان لحاظ می شود.
مدیرکل امور فرهنگی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی ضمن اشاره به اصلاح رویه های اجرایی و سیستم های نرم افزاری شعب از سال ،۸۲ اظهار کرد: در صورتی که ترک کار بیمه شده در ستون ویژه آن در لیست ارسالی درج شده باشد و گزارش بازرسی بعدی نیز اشتغال نداشتن بیمه شده را تایید کند، از محاسبه و مطالبه حق بیمه وی از زمان ترک کار اعلام شده از سوی کارفرما، خودداری می شود.
جودکی در پاسخ به این که چرا برای بیمه شده ای که از مرخصی استعلاجی استفاده و حتی از شعبه تامین اجتماعی غرامت دستمزد دریافت می کند، در شعبه تامین اجتماعی حق بیمه محاسبه و از کارفرما مطالبه می شود گفت: این مشکل ناشی از فقدان ارتباط میان سیستم حمایت های کوتاه مدت و سیستم محاسبات بیمه ای است که برقراری این ارتباط به کمک نرم افزارهای جدید در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر اصلاح ضوابط و مقررات بازرسی بیمه ای از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی، در مورد کارگاه های مشمول بازرسی افزود: مقرر شده تا به طور متوسط در هر سال حداقل سه بار از هر کارگاه بازرسی بیمه ای به عمل آید و در صورت فقدان مغایرت میان اطلاعات مندرج در لیست دستمزد و گزارش بازرسی، لیست دستمزد، مبنای محاسبات حق بیمه قرار گیرد و در صورت وجود مغایرت، موضوع به صورت حضوری از طریق بازرس به کارفرما اعلام شود.
مدیرکل امور فرهنگی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی در مورد اشتغال یک کارگر در چند کارگاه و نحوه محاسبه و پرداخت حق بیمه گفت: براساس ماده ۳۴ قانون تامین اجتماعی، اگر کارگر در دو یا سه کارگاه مشغول به کار باشد، کارفرمایان مکلف هستند نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه وی اقدام کنند.
جودکی افزود: البته در این مورد باید رعایت سقف مدنظر قرار گیرد. این در حالیست که باید یادآور شد، مشمولان نظام خاص استخدامی مانند استخدام کشوری، لشکری و سایر صندوق ها، مشمول قانون تامین اجتماعی نیستند.
وی اظهار داشت: کارفرما موظف است، مدت استراحت پزشکی بیمه شده خود را که در دوره بیماری، اشتغال به کار نداشته و مزدی نیز دریافت نکرده است را در لیست همان ماه منظور کند.

منبع : http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1808083

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار