ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرایط دوره آزمایشی در قانون کار :

0
در مقاله نحوه تنظیم قرارداد کار و نمونه قرارداد کار درخصوص نحوه تنظیم و انعقاد یک قرارداد کار بین کارگر و کارفرما توضیح داده شد. یکی از حالاتی که کارگر و کارفرما می توانند بین خود قراردادی چه بصورت کتبی و چه شفاهی منعقد کنند، در دوره ای کوتاه به نام دوره آزمایشی است که هدف از آن آزمودن شرایط کار هم از جانب کارگر و هم کارفرماست. در قانون کار ایران برای دوره آزمایشی چند ماده قانونی تعریف شده است که در زیر به توضیح آن می پردازیم.

طبق قانون کار(ماده ۱۱) طرفین می توانند یک دوره آزمایشی کار تعیین کنند. این دوره آزمایشی کار بدین منظور تعیین می شود که هر یک از طرفین می توانند بدون اخطار قبلی(که در حالت قرارداد کار حداقل یک ماه قبل باید باشد) و بدون اینکه الزامی به پرداخت خسارت داشته باشند، رابطه کار را قطع نمایند. اگر قطع این رابطه کار از طرف کارفرما باشد، کارفرما باید حقوق تمام دوره آزمایشی توافق شده(برای مثال اگر سه ماه است و بعد از دو ماه می خواهد قطع همکاری کند) را بپردازد و اگر قطع همکاری از جانب کارگر باشد، کارگر تنها مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار(برای مثال دو ماه) می باشد.

برای این دوره آزمایشی نیز باید یک قرارداد منعقد شود که مدت این دوره آزمایشی طبق قانون کار برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه می باشد.

توجه شود که اگر این قرارداد بیش از سه ماه منعقد شود یعنی ۹۰ روز یا بیشتر، مشمول دوره آزمایشی نمی شود و کارفرما باید طبق قانون حقوق و مزایا و همچنین حق بیمه کارگر را پرداخت نماید.

منبع : https://chegane.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار