ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تغییر مدیریت کارگاه خللی در حقوق کارگر ایجاد نمی‌کند:

0

یک حقوقدان می گوید، واگذاری و انتقال کارگاه نمی‌تواند خللی درحقوق کارگران ایجاد کند، چرا که کارگر شخصیت حقوقی مستقل دارد.

«علیرضا مقدم»  حقوقدان در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: واگذاری و انتقال یک کارگاه نمی‌تواند خللی درحقوق کارگر ایجاد کند، چرا که کارگر یک شخصیت حقوقی مستقل دارد.

وی افزود: همچنین انتقال کارگاه باعث ایجاد خلا در تعهدات کارفرما جدید نسبت به کارگران نمی ‌شود و از سویی شخص که کارخانه را به نحوی وگذار کرده باید تعهدات خود در قانون کار را نسبت به کارگران مشخص کند و به هیچ وجه نمی تواند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کند.

این وکیل دادگستری در ادامه  با اشاره به مسئولیت خریدار کارخانه در قبال کارگران در قانون مدنی تصریح کرد: قانون مدنی مجموعه‌ای از موادِ قانونی است که اساسی‌ترین قواعد قانونی حاکم بر ارتباطات اشخاص با یکدیگر را در جامعه بیان می‌کنند. در همین قانون مسئولیت مدنی قید شده است که مالک کارخانه قائم مقام تعهدات  کارفرمای قبلی است و باید کلیه تعهدات او را اجرایی کند.

مقدم در خصوص چگونگی شکایت کارگر از کارفرما در صورت انتقال و یا فروش کارخانه تصریح کرد:  اگر کارگر بخواهد رای بازگشت به کار بگیرد باید از کارفرمای جدید در مقام مستاجر شکایت کند اما در صورتی که مطالبات مزدی و مشکلات بیمه‌ای داشته باشد شکایت اش بر اساس کد کارگاه پیگیری می‌شود و علی الاصول باید این شکایت علیه صاحب کارگاه مطرح شود.

این وکیل دادگستری در پایان افزود: در هر صورت قانون کار و قانون مدنی مسئولیت‌های موجر، مستاجر و مالک کارگاه یا کارخانه را به صراحت مشخص کرده‌اند و هیچ کدام نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت‌های خود نسبت به کارگران شانه خالی کنند.

منبع : http://www.accpress.com/news/1396/02

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار