ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سیاست گذاری دولت برای جلوگیری از افتادن بازنشستگان در تله فقر:

0
دکتر ربیعی خبر داد:

سیاست گذاری دولت برای جلوگیری از افتادن بازنشستگان در تله فقر.

خبرگزاری آریا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیاست گذاری دولت برای جلوگیری از افتادن بازنشستگان در تله فقر و افزایش حقوق آنان متناسب با شیب تورم طی هفت سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علی ربیعی دربرنامه “نگاه یک ” سیمای جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به پنج میلیون از دهک‌های بالای جامعه از پرداخت یارانه حذف شده‌اند، گفت: در حال حاضر افرادی همچنان تحت پوشش‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی قرار ندارند که این وزارتخانه آنان را شناسایی کرده و قصد دارد تا تحت پوشش قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه دولت امسال در لایحه بودجه ۹۷ با پیشنهاد انحلال سازمان هدفمندی یارانه‌ها قصد دارد تا این وظیفه را برعهده «صندوق رفاه و امید» منتقل کند، تصریح کرد : به این ترتیب وظیفه استفاده هدفمندی از یارانه‌ها بر عهده معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می گیرد. همچنین قرار است “درگاهی” تشکیل شود تا افراد بعد از انجام یک تحقیق اولیه بتوانند تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گیرند.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها باید از دهک‌های پایین جامعه آغاز شود، افزود: افرادی که زیر نظر دهک‌های حمایتی هستند می‌توانند تحت پوشش برنامه سه سطحی که مرحله آخر آن توانمندسازی است، قرار گیرند.
دکتر ربیعی تاکید کرد: در حال حاضر دولت معتقد است که یارانه‌ افراد نیازمند نباید قطع شود بلکه این افراد  مورد حمایت قرارخواهند گرفت .
وی با اشاره به اینکه مجلس هنوز در مورد حذف یارانه‌ها به تصمیمی جامع نرسیده است، اظهار کرد: برنامه دولت در سال جاری این است که به سمت محدود کردن فقر مطلق حرکت کند و این امر با برنامه‌های توانمندسازی و اشتغال روستایی همراه خواهد بود. به این شکل که افراد تحت پوشش، با معرفی خود به بنگاه‌ها می‌توانند وام‌هایی دریافت کنند یا در اجتماعات مشغول به کار شوند.
دکتر ربیعی در ادامه اظهار کرد: منابع مورد استفاده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  از محل هدفمندی و بودجه عمومی تامین خواهد شد.
وی در ادامه رابطه خطی بین فقر و حاشیه‌نشینی را نادرست دانست و اظهار کرد: این رابطه تک‌علتی نیست و باید بین آسیب‌ها و مسائل اجتماعی تفکیک قائل شویم  بسیاری از مسائل اجتماعی آسیب نیستند. برای مثال نمی‌توان حاشیه‌نشینی را یک آسیب اجتماعی دانست اما مسائل اجتماعی بستر مناسبی برای ظهور آسیب‌ها هستند.
وی افزود: همچنین گاهی اعتیاد در برخی از طبقات اجتماعی به دلیل سطح درآمد در ظاهر دیده نمی شود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه فقدان امید اجتماعی را مهمترین عامل در بروز اعتیاد دانست و تصریح کرد: زمانی که افراد به جایی می‌رسند که هیچ‌ چیز آنها را راضی نمی‌کند این یأس باعث گرایش آنان به اعتیاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه برنامه فعلی این وزارتخانه کاهش طلاق است، اضافه کرد: در همین راستا مشاورانی را مشخص کردیم تا تلاش کنند افراد در مراحل اولیه اختلافات خود به صلح برسند.
دکتر ربیعی با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص کاهش میزان طلاق اظهار کرد: در سال‌های اخیر روند رو به افزایش طلاق کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه اعتیاد نیز خط مشاوره و رویکردهای درمان اجتماع ‌محور مداخله ای را تشویق کرده‌ایم. همچنین در حوزه خودکشی در استان‌هایی که بالاترین میزان خودکشی را داشته‌اند اقدامات گسترده‌ای را انجام دادیم.
وی با بیان اینکه رشد کلاسیک نمی‌تواند مانند گذشته شغل تولید کند، اظهار کرد: نباید تولید شغل را منحصر به صنایع سنگین، فولاد، پتروشیمی یا نفت و گاز بدانیم. بلکه باید به دنبال اشتغال فراگیر باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پول به طور مطلق اشتغال ایجاد نمی‌کند، گفت: البته تسهیلات مسئله اصلی تولید است و این گونه هم نیست که بخواهیم مساله پول را نفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه کار اشتغال روستایی به اتمام رسیده و سایت آن نیز معرفی شده است گفت: در بحث اشتغال روستایی مشاغل را در هر منطقه شناسایی کرده ایم، مثلاً در بحث کشاورزی و باغداری خوب هستیم، اما در موضوع بسته‌بندی خوب نیستیم، لذا به مسئله بسته بندی در مناطق مورد نظر وام داده ایم.
دکترربیعی افزود: درآمد بسیاری از کشور‌ها در حوزه صنایع دستی به اندازه صادرات نفت است، به طوری که بحث روستا مطرح شده و کار را در این حوزه به پیش برده‌ایم تا بر روی مزیت روستا‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نهاد بازاریابی را ایجاد کرده ایم، اما نهاد‌های بازاریابی بین المللی تخصصی در کشور کم داریم، لذا در صنایع دستی به طور تخصصی نیاز به بازاریابی جهانی و ملی هستیم.
وی گفت: باید تعاونی‌های روستایی و شهر‌های زیر ده‌هزار نفر را احیا کنیم، زیرا بحث اجتماعات محلی در خصوص اشتغال حائز اهمیت است.
دکترربیعی با بیان اینکه در حال حاضر بخش خدمات بیشترین تولیدکننده شغل در کشور است، ادامه داد: در حال حاضر در بخش خدمات آی‌سی‌تی بیش از ۱۰۰ هزار شغل در کشور تولید شده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد معادل ۵۰۷ هزار شغل در بخش خدمات در کشور وجود دارد و در حال حاضر شاهد حضور افراد تحصیلکرده بیشتری در این حوزه هستیم.
وی با اشاره به اینکه با تمرکز بر روی حمل‌ونقل، بازسازی بافت فرسوده و اشتغال خرد می‌توان نسبت به تولید مشاغل بیشتر، گام‌های موثری برداشت گفت: همچنین سیاست‌های اشتغالی مثل «یارانه مزد» ، «حق بیمه کارفرمایی» و «طرح‌های کارورزی» نیز می‌توانند در این زمینه موثر باشند.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد افراد با مهارت در ادارات کاریابی جذب می‌شوند، گفت: در کمیسیون شورای عالی اشتغال به دنبال مزیت اشتغال استان‌ها هستیم. امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش اشتغال فراگیر به همراه یارانه دو درصد در نظر گرفته شده است. در این بخش قرار است به دنبال مشاغل پرکشش باشیم.
دکتر ربیعی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ هزار تعاونی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ تعاونی دانش ‌بنیان درکشور شکل گرفته است. اگر بتوانیم در سیاست‌گذاری‌ها، مشارکت مردم و تعاون را در نظر بگیریم، در حوزه اشتغالزایی و فقرزدایی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

منبع : http://www.aryanews.com/News/20171217141310803

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار