ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار درباره خطرات پول های دیجیتالی :

0

هشدار درباره خطرات پول های دیجیتالی گسترش استفاده از پول های دیجیتالی همانند «بیت کوین» باعث نگرانی مقامات آمریکایی درباره خطرات استفاده از این ارزها در مبادلات آنلاین شده است.

به گزارش افکارنیوز، گسترش استفاده از  پول های دیجیتالی همانند «بیت کوین» باعث نگرانی مقامات آمریکایی درباره خطرات استفاده از این ارزها در مبادلات آنلاین شده است.

مقامات آمریکایی درباره خطرات استفاده از «بیت کوین» و سایر پول‌های دیجیتالی به کاربران هشدار دادند؛ هشداری که به کاربران سرمایه‌های مجازی درباره افت نرخ ارز، هک و سرقت نیز داده می شود.

بر اساس گزارش یک آژانس فدرال نظارتی، از یک سو هزینه‌های معاملات انجام شده با پول‌های دیجیتال مانند بیت کوین و داج کوین می‌تواند هزینه مصرف‌کنندگان را نسبت به استفاده از کارت‌های اعتباری و یا پول نقد افزایش دهد و از طرف دیگر با توجه به قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، شرکت‌هایی که ارزهای دیجیتال صادر می‌کنند تحت حمایت هیچ دولت یا بیمه‌ای قرار نمی‌گیرند.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال با توجه به حدس و گمانی بودن و نداشتن مقررات، در معرض نوسانات بزرگ قیمت هستند. ریچارد کردری، دبیرکل این آژانس نظارتی فدرال استفاده یا سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای مجازی را گامی به سوی «غرب وحشی» دانسته و اضافه کرد: ارزهای مجازی مزایایی دارند اما مصرف کنندگان باید محتاط باشند او در همین راستا می‌گوید مصرف کنندگان می‌توانند شکایات خود را از طریق وب سایت به آنها اعلام کنند.

جیم هارپر از اعضای انجمن بیت کوین در پاسخ به ادعای کردری که ارزهای دیجیتالی را غرب وحشی نامیده، می گوید اینترنت و کارت های اعتباری هم از ناشناختگی شروع به کار کردند و به مرور در بازار شناخته و مورد استفاده قرار گرفتند.

ارزهای مجازی شکلی از پول الکترونیکی هستند که کاربران را قادر به پرداخت و دریافت آنلاین می‌کند. به طوری که مصرف کنندگان سرمایه هایشان را در کیف‌های دیجیتالی در رایانه‌ها و با کدهای امنیتی حفظ می‌کنند. طرفداران فناوری‌های نوین، از این سیستم به عنوان یک سیستم پرداخت نوآورانه که پتانسیل فرا رفتن از مرزهای ملی و سیاسی را دارد، یاد می‌کنند.

اما مشکلات بیت کوین و سایر ارزهای مجازی به طور مشخص از فوریه به وجود آمد؛ زمانی که بیت کوین ژاپن (با نام ام.تی گکس) ناگهان ناپدید شد. این ارز ۴۶۰ میلیون واحد خود را در برابر هکرها از دست داد و ورشکست شد و مشتریان هنوز نتوانسته اند پول خود را پس بگیرند.

این گزارش هشدار می دهد: در برخی از مبادلات ارزی مجازی، صاحب پول، شماره تلفن و آدرس او و یا حتی کشوری که در آن قرار دارد، نیز مشخص نمی شود. از خودتان سوال کنید: در هر معامله تجاری دیگر، آیا به چنین افرادی اعتماد می کنید؟

بانک‌های سنتی و شرکت‌های کارت اعتباری ملزم هستند که به مشتریان خود در بازیابی پول‌های سرقت شده کمک کنند، اما افرادی که ارزها یا کلیدهای دیجیتال را روی کامپیوترهایشان ذخیره می‌کنند در هنگام وقوع سرقت و یا گم شدن اطلاعات، باید بر خودشان تکیه کنند. به عنوان نمونه، شخصی سال گذشته هنگامی که به طور کاملا تصادفی کامپیوتر و کلید دیجیتالی خود را که ۷۵۰۰ بیت کوین ارزش داشت، دور انداخت، ۵ میلیون بیت کوین از دست داد.

این گزارش همچنین به پیچیده بودن پرداخت مالیات بیت کوین اشاره کرده است. دستورالعمل های جدید IRS (دایره مالیاتی آمریکا) در ماه مارس اعلام کرده است که ارز دیجیتال، سیستم پرداخت مالیات را دچار مشکل خواهد کرد و تهدیدی برای اهداف مالیاتی دولت امریکا به شمار خواهد آمد.

با این حال، پیت ریزو، سردبیر یک منبع خبری ارزهای دیجیتالی می گوید مادامی که قوانین جدید، مانع خلاقیت و نوآوری نشوند، صنعت ارز دیجیتال مخالف قوانین کنونی نیست. ریزو در مصاحبه خود اذعان داشته که مقررات جدید و استفاده از ارز دیجیتال می تواند نوسانات قیمت را کاهش داده و کسب و کار را برای مشتریان آسان تر کند. او اضافه کرده: « من فکر می کنم این همان چیزی است که اکثر تاجران و مشتریان به دلیل آنکه کسب و کار در فضایی هوشمند شکل بگیرد، خواهان آن هستند.»

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار