ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شفافیت مالی باید به دغدغه مسئولان و تصمیم سازان تبدیل شود:

0

زنجان – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: شفافیت مالی هر جامعه ای در گرو عملکرد درست حسابرسان است و باید به دغدغه جدی تمام مسئولان و تصمیم سازان تبدیل شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، فرامرز نیک سرشت در جشن روز حسابدار افزود: ۵۵۰ هزار شرکت در ایران اقدام به ارائه اظهارنامه مالی می کنند در حالی که فقط برای ۳۲ هزار شرکت حسابرسی انجام شده است.
وی یادآورشد: یکی از مسائلی که در سیاست های مدیریتی مطرح می شود، موضوع حسابداری و حسابرسی است که نبود آن منجر به ایجاد و گسترش فساد می شود.
نیک سرشت اظهار کرد: حسابرسی یک امر تجربه شده و لازم در کشورهای توسعه یافته است و در ایران هم باید نسبت به آن اهمیت قائل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: حسابرسی اصلی گم شده در اقتصاد ایران محسوب می شود و در کنار آن قیمت تمام شده بی معنا به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: باید به حسابرسی و ثمره آن اعتقاد پیدا کرد و متوجه بود که اگر خواهان دستیابی به اقتصادی شفاف هستیم باید از توانمندی حسابرسی و حسابداری درست در سیستم مالی خود بهره بگیریم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم در ادامه این جلسه نبود شفافیت اقتصادی را بلای جان کشورها اعلام کرد و آن را زمینه ساز تخریب فضای کسب و کار برشمرد.
ابوالفضل عباسچیان ادامه داد: امروز حتی جوامع جهانی هم خواستار پاسخگویی کشورها در زمینه شفافیت های مالی هستند.
وی افزود: حسابرسی و حسابداری می تواند در جوامع مختلف پاسخگوی مدیران شده و گزارش های گسترده از وضعیت های مالی برای تصمیم سازی در اختیار آنان قرار دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در این جلسه گفت: بودجه سال ۹۷، بر اساس شیوه بودجه ریزی عملیاتی اجرا و از شیوه سنتی خود دور می شود.
شهرام طهماسبی مدیریت علمی دستگاه ها و شرکت ها را نیازمند تامین اطلاعات دقیق و درست برشمرد و خواستار تغییر رویکردها بر اساس اطلاعات شد.
وی بر لزوم واگذاری بسیاری از فرآیندها و خدمات دستگاه های دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و ثمره آن را سبک شدن و کاهش هزینه های آن دستگاه ها برشمرد.

خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=14651413

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار