ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تدوین آیین نامه عناوین کارهای مستمر و غیر مستمر:

0

عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد:

تدوین آیین نامه عناوین کارهای مستمر و غیر مستمر/ برگزاری جلسه کمیته روابط کار در روز ۲۰ آذر.

عضو شورای عالی کار با اشاره به برگزاری جلسه کمیته روابط کار در روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه گفت: خواهان اجرای صحیح تبصره یک این ماده و تعیین سقف برای قراردادهای موقت در کارهای با جنبه مستمر قراردادهای دائم هستیم.

علی خدایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری کمیته روابط کار در دوشنبه ۲۰ آذر ماه۹۶ خبر داد و گفت: بر روی  آیین نامه تبصره ۱ماده ۷قانون کار در حال بحث و بررسی هستیم. برای این جلسه قرار است ماهیت کارهای مستمر و غیر مستمر بیان شود.

وی ادامه داد: یعنی قرار است هر گروه پیشنهادات خود را بیان کند که کدام کارها در گروم مستمر و کدام فعالیت در گروه غیر مستمر قرار دارد. از سوی نمایندگان کارگران معیارهای تشخیص کار مستمر و غیر مستمر بیان خواهد شد.

خدایی ادامه داد: با توجه به ماهیت شغل موقت و غیر موقت بودن را تعیین می کنیم. به طور مثال یک واحد تولیدی که تعطیل شده است را نمی توانیم موقت تعیین کنیم. یا یک کار خدماتی مانند شهرداری و نظافت شهری نمی تواند موقت باشد بلکه نوع شغل دائمی است. اما برخی امور مانند جاده سازی وساخت یک ساختمان، احداث یک کارخانه می تواند جنبه موقت داشته باشد.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه دستور کار جلسه نوشتن آیین نامه تبصره ۱ماده ۷ قانون کار است گفت: اینکه در این جلسه برای نوشتن آیین نامه به جمع بندی برسیم یا نه بستگی به پیشرفت جلسه دارد.

وی به آفت های قراردادهای موقت برای بازار کار اشاره کرد و افزود: با تفسیر نادرست از تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار و غفلت از تکلیف قانونی در تبصره ۱ ماده۷، در برخی موارد حق بخش عظیمی از کارگران ضایع شده است. به همین دلیل خواهان اجرای صحیح تبصره یک این ماده و تعیین سقف برای قراردادهای موقت در کارهای با جنبه مستمر قراردادهای دائم هستیم.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/09/17/1594798

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار