ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

به جای کارفرما با کارگران برخورد قضایی می‌شود!:

0

یک فعال کارگری با اشاره به تخلفات کارفرمایان:

به جای کارفرما با کارگران برخورد قضایی می‌شود!

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان این‌که عدم پرداخت حقوق کارگران یک اپیدمی شده است، گفت: در بسیاری از زمان‌ها به جای این‌که با کارفرما برخورد شود تا حقوق کارگران را به موقع پرداخت کند، با کارگران برخوردهای قضایی می‌شود.

محمدرضا راهداری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در بخش‌های خصوصی به وِیژه بخش‌های پیمانکاری شاهد مشکلات فراوانی در نوع قرارداد و پرداخت حقوق کارگران به آن‌ها هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی قشر کارگران، بحث قراردادهای کارگری است که نوع قراردادها مشخص نیست. ماهیت کار کارگران در بسیاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به صورت دائم است اما نوع قرارداد کارگران موقتی است.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها نیز اصلا قراردادی با کارگر منعقد نمی‌شود یا حتی اگر قراردادی منعقد شود، رونوشتی از آن به کارگر داده نمی‌شود و کارگر هیچ چیزی در دست ندارد تا بتواند از حق خود دفاع کند.

راهداری‌زاده با بیان این‌که کارگری که چندماه حقوق نمی‌گیرد، نمی‌تواند سفره‌ای برای خانواده خود پهن کند و با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود، عنوان کرد: دستمزد جزو دیون ممتازه کارگران است اما متاسفانه هیچ زمانی این دیون ممتازه مدنظر قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که عدم پرداخت حقوق کارگران یک اپیدمی شده است، گفت: در بسیاری از زمان‌ها به جای این‌که با کارفرما برخورد شود تا حقوق کارگران را به موقع پرداخت کند، با کارگران برخوردهای قضایی می‌شود.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران اظهار کرد: کارفرما، کارگر را به کار گرفته و برای او تعهد ایجاد کرده است و کارگر نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد اما در زمان پرداخت، حقوق توسط کارفرما پرداخت نمی‌شود و کارگر با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود.

راهداری‌زاده خاطرنشان کرد: اگر حقوق کارگر به موقع پرداخت و معیشت او تامین نشود، بهره‌وری کارگر پایین می‌آید و نمی‌تواند به خوبی کارایی داشته باشد.

منبع : https://www.isna.ir/news/96062816364

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار