ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

استارت آپ ها عاملی مهم در کنترل قیمت محصولات کشاورزی :

0

کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار می رود که از نظر ایجاد اشتغال و تامین امنیت غذایی از جایگاه ویژه ای برخودار است.

به گزارش افکارنیوز، براین اساس ایجاد استارت آپ ها و استفاده از فناوری های نوین در بخش فروش محصولات کشاورزی و دامپروری با حذف واسطه ها و دلالان در شبکه توزیع می تواند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد که تاکنون توفیقی در شکل گیری آن در حوزه کشاورزی نداشته ایم.

البته ناگفته نماند که وزیر جهاد کشاورزی با معاون فناوری رییس جمهور و وزارت ارتباطات همکاری هایی در این زمینه آغاز کردند، چرا که ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا سفره واقعیتی غیرقابل انکار در جهان است.

عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز  با اشاره به ضرورت ایجاد زنجیره محصولات کشاورزی اظهار کرد: در شرایط کنونی، مابه التفاوت قیمت محصول از تولیدکننده تا بازار حداقل ۲ تا ۳ هزار تومان است که با ایجاد زنجیره و حذف واسطه ها و دلالان از شبکه توزیع، محصولات کشاورزی و پروتئینی با قیمت های ارزان تری به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود: استفاده از استارت آپ ها و فناوری های نوین در عرصه محصولات کشاورزی و دامداری از جمله مواردی است که در جهت کنترل شبکه بازار باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

بیابانی با اشاره به اینکه نوسان قیمت کالاها ناشی از یک زنجیره انحصارگر در بازار است، گفت: ایجاد زنجیره تولید عرضه محصولات کشاورزی در جهت توزیع کالا با نرخ های ارزان تر مستلزم به کارگیری سازو کارهای مناسب و عزم ملی است.

قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه غرفه های میدان میوه و تره بار در سطح شهر اقدام به عرضه محصولات مختلف کشاورزی با قیمت های کمتر از بازار می کنند، از این رو برای دسترسی تمامی آحاد جامعه بدیهی است که تعداد این غرفه ها باید در سطح شهر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه عزم ملی تنها راهکار مقابله با گران فروشی است، بیان کرد: با وجود اختلاف فاحش قیمت از مزرعه تا سفره انتظار می رود که دولت با سرمایه گذاری لازم در ایجاد زنجیره های مختلف، دست دلالان در عرضه محصولات را کوتاه کند.

استارت آپ ها  عاملی مهم در کنترل قیمت محصولات کشاورزی

مسعود اسدی رییس تشکل های بخش کشاورزی  گفت: اعمال مدیریت صحیح در ایجاد زنجیره تولید و استارت آپ ها تاثیر بسزایی در کنترل قیمت محصولات کشاورزی در بازار دارد.

وی افزود: کشورهای موفق در بخش کشاورزی با ایجاد زنجیره کامل و حذف واسطه ها توانستند اقدام به عرضه مستقیم محصولات از مزرعه به بازار کنند، در حالیکه در کشور بیشترین سود عاید واسطه ها و دلالان می شود.

اسدی با اشاره به اینکه دولت نسبت به ایجاد زنجیره های مختلف بخش کشاورزی باید نگاه ویژه ای داشته باشد، بیان کرد: ایجاد فناوری های نوین در عرصه محصولات مختلف کشاورزی مستلزم همکاری دستگاه های مختلف است، چراکه انجام این کار به تنهایی توسط وزارت جهاد کشاورزی با کندی صورت خواهد گرفت.

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار