ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

گوشی‌های دو سیم کارته دو کد شناسایی دارند:

0
خبرگزاری میزان- با توجه به اجرا فاز دوم طرح ریجستری که از روز آینده آغاز می‌شود باید به نکاتی مانند دریافت کد شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) و کد فعال سازی در زمان خرید گوشی،خرید گوشی‌های دو سیم کارته با دو شناسه IMEI و طی مسیر فرآیند انتقال زمانی که تعویض سیم‌کارت صورت میگرد، توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، طرح ریجستری گوشی تلفن همراه، موضوع داغ این روزها است تا شاید با اجرا کامل آن مرهمی باشد بر بازار نا به سامان گوشی تلفن و ترمزی شود در مقابل حجم بالا قاچاق گوشی تلفن به داخل کشور. طرحی که برنامه‌ریزی آن از سال ۸۵ آغاز شده و استارت جدی آن از اواخر مهر ماه امسال زده شد.

پس از عبور موفق از فاز ابتدایی در مرحله دوم تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه و تبلت اپل ثبت می‌شود که به تدریج سایر مدل‌های گوشی و تبلت نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت و در این رابطه حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز در آبان ماه خبر از اجرا طرح رجیستری موبایل تا سه ماه آینده برای تمامی مدل‌های موبایل داد.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از خریداران خواسته پیش از خرید تلفن همراه از اصالت گوشی خود اطمینان حاصل کنند و در کنار آن خریداران باید در هنگام خرید به همراه فاکتور رسمی شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه که بر روی فاکتور درج شده را از فروشنده دریافت کند و در کنار آن کد فعال سازی (Activation Code) را در هنگام خرید از فروشنده دریافت کنند.

در این میان باید به نکته‌هایی همچون خرید گوشی‌های دو سیم کارته با دو شناسه IMEI توجه داشته باشند و یا در صورتی که دارنده گوشی بخواهد از سیم‌کارت دیگری بر روی گوشی خود استفاده کند باید مجددا فرایند انتقال را طی کند و در صورت سپری نکردن آن سیم‌کارت جدید تنها به مدت ۳۰ روز قابل استفاده است.

در پایان این نکته گفتنی است که ثبت و فعال‌سازی گوشی تلفن همراه بدون هزینه صورت خواهد گرفت.

منبع : http://www.mizanonline.ir/fa/news/373912

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار