ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بانکداری باز، حرکت به سمت انجام خدمات بانکی نو:

0

بانکداری باز باعث شده تا خدمات بانکی از قالب بانکداری سنتی خارج و با استفاده از فن آوری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایبِنا،  شیوه بانکداری سنتی که از دیرباز وجود داشته و مردم تمامی خدمات بانکی خود را از طریق این سیستم دریافت می کردند، در شرایط فعلی با تغییر تکنولوژی و بانکداری روز دنیا کارایی ندارد. اگر سال ها ما عادت داشتیم تا کار بانکی خود را از طریق شعبه انجام دهیم، اینترنت و موبایل این عادت را تغییر دادند.

نرم افزارهای بانکداری اینترنتی و بانکداری موبایل، شعبه را به خانه ما آوردند. اما یک مانع وجود داشت که کار بانکی را فقط در چاردیواری بانک انجام می شد در حالی که با آغاز عصر بانکداری باز، این مشکل نیز حل و رفع شده است.

بانکداری باز به واسطه ارائه استاندارد های نرم افزاری جدیدی که API باز نامیده می شوند ممکن شده است. این استاندارد ها به نرم افزارهای مختلف امکان می دهند با یکدیگر تبادل داده داشته باشند، بدون آنکه به بخش های محرمانه و حفاظت شده هم دسترسی داشته باشند.

بانکداری باز فرصت باز کردن فرایند نوآوری و توسعه محصول را در بانک ها فراهم کرده است. اکنون هرکسی که توان برنامه نویسی دارد و سرویس بانکی خاصی را طلب می کند می تواند به API بانک متصل شده و سرویس مورد نیازش را خود ایجاد کند، بانک ها درها را باز کرده اند.

سبد محصولات بانک ها در رویکرد بانکداری بسته محدود به سرویس هایی بود که توسط خود آنها توسعه یافته و ارائه شده بود. اما در رویکرد بانکداری باز بانک به سکویی برای عرضه محصولات متنوعی بدل می شود که توسط اشخاص ثالث توسعه یافته است.

منبع : http://www.ibena.ir/news/78279

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار