ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بستن حسابهای بدون تراکنش باعث ناراضایتی اقتصادی می‌شود :

0

به گزارش افکارنیوز، با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر بسته شدن حساب‌های راکد که اجرایی شده است، گفت: بستن حسابهای راکد هر چند اثراتی مثبتی چون شفافیت بانکی و جلوگیری از فساد را در پی دارد ولی تبعات منفی نیز به دنبال خواهد داشت.

تقوی گفت: ممکن است شهروندان سپرده خود را در بانک به امانت بگذارند ولی احتیاجی به استفاده از آن نداشته باشند یا طی سفری به خارج از کشور رفته و مدت دو سال تراکنش مالی در حساب بانکی نباشد، در آنصورت نباید حساب بانکی را مسدود کرد یا پول آن را به صندوق سپرده‌های بلاتکلیف ریخت.

این استاد سابق دانشگاه اضافه کرد: برخی از افراد سپرده‌های خود را در طرح‌های بلندمدت قرارمی‌دهد و مسدود کردن حسابها با اصل رسالت بانک در تناقض است.

تقوی در همین موضوع  افزود: تاآنجا که من می‌دانم چنین قانونی در کشورهای پیشرفته هم وجود ندارد و بانک در آنجا تمام و کمال به وظیفه امانتداری خود می‌‎پردازند.این طرحی که در نظام بانکی ما اجرا شده، یکی طرح  ناآزموده است.

وی نسبت به بستن حسابهای راکد هشدار داد و گفت: این کار نوعی دخالت در حریم خصوصی اشخاص است و ممکن است که باعث شود، افراد سپرده‌های خود را از بانکها خارج کرده و بانکها از این وضعیت متضرر شوند.

مهدی تقوی در مورد زیانهای این طرح ادامه داد: درمورد این طرح اطلاع رسانی دقیقی نشده بود و ممکن است حسابهای عده‌ای که از این طرح اطلاع ندارند بسته شده و مزاحمت‌هایی برای فعالیت‌های مالی شهروندان ایجاد شود.

این استاد سابق دانشگاه عنوان کرد: بانکها از افزایش حسابهای بانکی خود سود می‌برند ولی با طرح بسته شدن حسابها، جای توضیح بیشتر از جانب بانک‌ها و بانک مرکزی در این موضوع وجود دارد.

وی عنوان کرد: بنا به خبرها ۸هزار میلیارد ریال در این حسابها سپرده موجود است که بستن این حسابها ممکن است شائبه‌هایی درمورد این سپرده‌ها ایجاد کند.

تقوی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این حسابهای راکد باعث هزینه‌هایی چون نگهداری و عدم شفافیت اقتصادی و..برای بانکدار نمی‌شود، بیان کرد: البته این راکدبودن حسابهای بانکی هزینه‌هایی چون دفتر داری و نگهداری اطلاعات و آمار و حسابرسی هم بر دوش بانکدار دارد، ولی باتوجه به اینکه از علل راکدماندن این حجم از حسابهای بانکی اطلاع دقیقی در دست نیست،  بستن‌ها این حسابها در فعالیت های اقتصادی افراد اختلال ایجاد می‌کند.

این استاد دانشگاه در پایان بر ضرورت شفاف سازی پیرامون این اقدام اقتصادی تاکید کرد و گفت: جای آن دارد که مسئولین زیربط، نخبگان و مردم را از علت این تصمیم آگاه‌تر کنند، تا از بروز نارضایتی‌ها به خاطر اجرای طرح بستن حسابهای راکد اشخاص و افراد، جلوگیری شود.

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار