ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت پرداخت مطالبات تامین‌اجتماعی را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کند :

0

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی:

دولت پرداخت مطالبات تامین‌اجتماعی را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کند .

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی منابع تامین اجتماعی به هر دلیل دچار نقصان و کاهش شود، تامین‌اجتماعی برای انجام رسالت خود دچار مشکل می‌شود و زیان این وضعیت، متوجه بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش آن خواهد بود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد (نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با ایلنا با اشاره به بدهی ۱۵۴ هزار میلیارد تومانی نهاد دولت به سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: حجم بدهی نهاد دولت به سازمان تامین‌اجتماعی که مربوط به انباشت این بدهی در طول سالیان متمادی است، به اندازه‌ای زیاد شده که به مرز بحران برای سازمان تامین‌اجتماعی و دولت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه حل بحران بدهی دولت به تامین‌اجتماعی، نیاز به تدابیر فوری است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند که در بودجه امسال، پرداخت بخشی از بدهی نهاد دولت به سازمان تامین‌اجتماعی را تصویب کنند.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اطلاعاتی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان دادند، زنگ خطر برای این سازمان به صدا در آمده و اگر هرچه سریع‌تر برای این وضعیت چاره‌اندیشی نشود، این شرایط می‌تواند حتی بحران‌های جدی اجتماعی و امنیتی در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مالی باعث می‌شود که سازمان تامین‌اجتماعی در اجرای تعهدات خود با مشکل مواجه شود، گفت: اینکه سازمان تامین‌اجتماعی نتواند به تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان و بازنشستگان عمل کند، تبعات جدی در برخواهد داشت و یکی از دلایل آن هم بدهی کلانی است که نهاد دولت به این سازمان بیمه‌گر حامی کارگران دارد.

دکتر یوسف‌نژاد با تاکید بر اینکه مسئولان تامین‌اجتماعی پیگیر دریافت این طلب سنگین از نهاد دولت هستند و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال حل مشکل سازمان تامین‌اجتماعی هستند، گفت: امیدواریم با عزمی که برای حل این مشکل در مجلس و نیز در نهاد دولت شکل گرفته است، شاهد اتفاق‌های خوبی برای بازپرداخت مطالبات این سازمان باشیم تا این سازمان بتواند به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود که این بدهی در طول سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه پرداخت شود و راهکار آن تکلیف دولت به پرداخت این بدهی است که این تکلیف را می‌توانیم در لایحه بودجه بگنجانیم و بنای مجلس بر همین است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر و برخی کارفرمایان نیز به سازمان تامین‌اجتماعی بدهکار هستند، گفت: باید همگان مکلف به پرداخت بدهی خود باشند. این درست نیست که کارخانه‌ها یا شرکت‌های خصوصی و دولتی به سازمان تامین‌اجتماعی بدهکار باشند و به دلیل این بدهی‌ها، بازنشستگان برای دریافت مستمری خود با مشکل روبه‌رو شوند. تصور اینکه روزی پرداخت مستمری بازنشستگان تامین‌اجتماعی دچار مشکل شود، وحشتناک است زیرا این افراد منبع درآمدی دیگری ندارند و تنها منبع تامین معیشت آنها همین مستمری است.

وی گفت: خوشبختانه مسئولان سازمان تامین‌اجتماعی  به دنبال دریافت مطالبات هستند و تنها مشکل این است که دولت نیز خود را مکلف به پرداخت بداند؛ اما چون بدهی سنگین است، باید در قالب لایحه بودجه این الزام ایجاد شود.

نماینده ساری افزود: البته مجلس می‌تواند در قالب لایحه بودجه این تکلیف را برای دولت ایجاد کند اما مهمتر این است که مشخص شود این مبلغ کلان از کجا می‌تواند تامین شود که بنابراین کمیسیون اجتماعی باید بررسی جامعی در این زمینه انجام دهد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار