ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پول جهانی نباید در استیلای یک کشور قرار گیرد :

0
باهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک کارشناس امور اقتصادی گفت: پول جهانی نباید در استیلای یک کشور قرار گیرد و دلار معیار خوبی برای ارزیابی دیگر پول ها نیست.

حسین باهر کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص بررسی مشکلاتی که از قدرت دلار برای ایران ایجاد شده، اظهار کرد: بسیاری از کشور ها بدون دلار تجارت خود را دنبال می کنند و در نتیجه با مشکلاتی که مربوط به دلار و سوئیفت است رو به رو نمی شوند.

این کارشناس ارشد امور اقتصادی گفت: اقتصاددان های زمان انقلاب به طور مکرر اعلام می کردند که روزی آمریکا به واسطه پول خود، ما را گرفتار می سازد و پیش از وقوع چنین رخدادی باید چاره ای برای مقابله با آن و کنترل قدرت نفوذ این پول در ایران اندیشید.

باهر، با تاکید بر الزام کاهش آقایی دلار گفت: منشور حقوق بشر متکی به نظر شخصی نیست بلکه  فرهیختگان جهانی در تدوین آن کوشش کرده اند و پول جهانی هم همانند منشور حقوق بشر باید از سلطه ی یک یا چند کشور خارج و از قیاس معتبری، ارزش پذیر شود.

باهری یادآورشد: کشور هایی همچون انگلستان برای پول خود ارزش قائل اند و ایران باید از اینگونه کشور ها الگو برداری کند و روابط خود را با آمریکا قطع نکند و به طور کنترل شده با این قاره ارتباط برقرار کند.

وی معتقد است، بی ارزش شمردن پول ملی کشورمان ریشه در فرهنگ دارد و سهم اقتصاد از این قضیه محدود است لذا ایران باید حدود ارتباط با آمریکا را همچون کشور هایی از جمله اسکاتلند و سوئد حفظ کند زیرا این کشور ها توسعه یافته هستند.

به گفته باهر، با اجرای سیاست هایی مبنی بر کاهش آقایی دلار باید تولید کشور هم افزون شود و با کشورهایی که تجارت آنها بر دلار تکیه ای ندارد ارتباط تجاری بیشتری برقرار کنیم.

گفتنی است،  اکو در ابتدا با نام “آر سی دی” فعالیت خود را آغاز کرد و سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ برای نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند و پس از آن کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان هم به این اتحادیه پیوستند.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6318733

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار