ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هارپ چیست ؟

0

اول از هر چیزی باید بدانید که هارپ (یا به عبارت دیگر برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا) به عنوان یک پروژه تحقیقاتی و پژوهشی می باشد که انگونه که به نظر می آید تاسیس آن برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد معادل زیرزمینی و لایه آیونوسفیر در سال ۱۹۹۳ صورت گرفته است. ولی در اصل برای تکمیل یک سلاح نو “پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگان” بنیان گذاری شده است.در واقع می توان گفت که پروژه هارپ برای راحت کردن ارتباط های زیردریایی که به سلاح اتمی مجهز است، طراحی شده است.

آیا هارپ موجب می شود که زلزله رخ دهد؟

با توجه به زلزله های اخیری که در ایران و عراق اتفاق افتاده است این گمان می رود که هارپ سبب شده تا این زلزله ها رخ دهند.برنامه ی که تحت عنوان هارپ صورت می گیرد را می توان شامل تلاش های دانست که سبب تغییراتی در یونوسفر می شود که در فاصله بین پنجاه تا صدکیلومتری بخش جو قرار گرفته است. این کار توسط هارپ به وسیله رادارهای انجام می شود که انتشار امواج رادیویی فرکانس بالا را برعهده دارند. قسمتی از این موج ها در سطح زمین در ارتفاع صد تا سیصد و پنجاه کیلومتری جذب می شوند و در نهایت سبب می شوند که شتاب الکترون ها در آن منطقه زیاد شود و یونوسفر گرم شود. بعد از اینکه امواج آنتن ها به یونوسفیر برخورد کرد و به زمین بازگشت می تواند علاوه بر نفوذ به عمق دریا به دیگر جاها نیز برود و همچنین به عمق زمین نفوذ کند.

تاثیر گذاری بر آسمان و الکترون های آزاد لایه یونوسفر

در اصل در واکنش ارسال امواج از زمین ،یونوسفر نیز واکنش نشان خواهد داد و اقدام به تولید فرکانس های فوق کوتاهی می نماید که بعد از برخورد به زمین به درون آن می روند و سبب می شوند برخی از واکنش های زیست محیطی رخ دهد و حتی این امکان وجود دارد که به وسیله این فرکانس های توانمند سبب شوند در زمین خرابی یا زلزله پدید آید.

البته این دانش علمی می تواند به وسیله استفاده های تحقیقاتی در حیطه شناخت عمق زمین و معادن و … سبب شود که خشکسالی ، سونامی ، سیل ها و طوفان های عظیم ، آتشفشان ها رخ دهد.

با اینکه این موضوعات از بسیاری از دیدگاه به حاشیه رانده شده است ولی برخی از محققان و دانشمندان می گویند که ایجاد چنین اسحله های مدرنی می تواند موجب شود تا یک زمین نابود شود یا خسارت های جدی به زمین وارد گردد و هزاران نفر جانشان را از دست بدهند.

هارپ چیست ؟ | آیا هارپ باعث زلزله می شود ؟ باید بدانید که نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد که پروژه هارپ سبب وجود چنین خطاها و خسارت های شده است و باید برای هر موضوعی تحقیقات و پژوهش های علمی فراوانی توسط دانشمندان و متخصصان صورت بگیرد تا اثبات یک موضوع ثابت شود زیرا که امروزه بسیاری از اتفاقات زیست محیطی که در دنیا و همچنین کشورمان اتفاق می افتد به علت عدم توجه به مسائل محیطی مانند قطع بی رویه درختان و از بین بردن جنگل ها و … می باشد.

منبع : https://zoomtech.ir/what-is-harp-is-harp-causing-an-earthquake

توسط : رجبیدر:

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار