ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعریف صورت سود و زیان چیست؟

0

صورت سود و زیان یکی از صورتحساب مالی است که درآمد ها و هزینه های ایجادشده طی یک بازه زمانی خاص، معمولاً یک فصل یا سال مالی را خلاصه و گزارش می‌کند. این سوابق، اطلاعاتی راجع به توانایی یا عدم توانایی شرکت در تولید سود از طریق افزایش درآمدها، کاهش هزینه ها، یا هردو در اختیار متقاضیان این نوع اطلاعات قرار می‌دهد. به صورت سود و زیان، «صورتحساب سود و زیان» و «صورتحساب درآمد» نیز می‌گویند.

توضیحات مدیر مالی در مورد صورت سود و زیان:

صورت سود و ضرر یکی از سه صورتحساب مالی است که هر شرکت سهامی به صورت فصلی یا سالیانه، در کنار ترازنامه و صورتحساب جریانات نقدی، منتشر می‌کند. صورت سود و زیان مثل صورتحساب جریانات نقدی، تغییرات حساب را در طول یک بازه زمانی خاص نشان می‌دهد. از طرف دیگر، ترازنامه تصویری است که نشان می‌دهد شرکت در یک زمان خاص چه دارایی هایی دارد و چه مقدار مقروض است. مقایسه صورت سود و زیان با صورتحساب جریانات نقدی مهم است، زیرا با استفاده از روش حسابداری تعهدی، درآمدها و هزینه ها قبل از اینکه پول نقد وارد حسابهای شرکت شود، ثبت گردند.

صورت سود و زیان از شکل عمومی که در مثال زیر می‌آید، پیروی می‌کند. ابتدا با ورود درآمد آغاز می‌شود، سپس هزینه های شرکت کسر می‌شود، مثل بهای تمام شده کالای فروش رفته، هزینه های عملیاتی، هزینه های مالیاتی و هزینه بهره و سود. نتیجه عملیات فوق، درآمد خالص است که به نام سود یا درآمد هم شناخته می‌شود. قالب‌های فراوانی برای تهیه صورت سود و زیان شخصی یا تجاری، به رایگان در اینترنت موجود است.

مقایسه بین صورت سود و زیان در بازه‌های حسابداری مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون تغییر در درآمد ها، هزینه های عملیاتی، هزینه های تحقیق و توسعه و درآمدهای خالص در طول زمان بسیار با معنی تر از خود اعداد هستند. به طور مثال، درآمد یک شرکت ممکن است در حال رشد باشد، اما هزینه های آن ممکن است با نرخ سریع‌تری افزایش یابند.

صورت سود و زیان می‌تواند برای محاسبه تعدادی از معیارها، شامل حاشیه سود ناخالص، حاشیه سود عملیاتی، حاشیه سود خالص و نسبت عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد. این صورتحساب همراه با ترازنامه و صورتحساب جریانات نقدی، نگاهی جامع و عمیق به عملکرد و جایگاه مالی شرکت فراهم می‌نماید.

معادل‌ انگلیسی صورت سود و زیان عبارت است از:

Profit and Loss Statement – P&L

تهیه‌شده در:  وب سایت مدیر مالی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار