ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعریف شغل در نگاه مسوولان با استاندارهای جهانی فاصله زیادی دارد:

0
عطاردیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

یک فعال بخش صنعت گفت: دولت برنامه جامع و یکپارچه‌ای برای تولید نداشته و نمی‌تواند اشتغال پایدار درست کند.

محمد عطاردیان فعال بخش صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که دولت برنامه جامع و یکپارچه‌ای برای تولید و اشتغال ندارد و دولتیان فکر می‌کنند که با طرح‌های ضربتی مانند کارگاه‌های کوچک زودبازده و نیز طرح‌های خانگی می‌توان اشتغال پایدار درست کرد.

وی با اشاره به تنگناهای اقتصادی بخش تولید، گفت: آمار بانک مرکزی مبنی بر بیکاری دومیلیون شاغل طی چندسال اخیر، نشان از این دارد که فشار به بخش تولید زیاده بوده و این بخش  به تعدیل نیروی کار خود، روی آورده است.

عطاردیان با تشریح بیکاری نیروی کار در بخش‌های اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان در سال ۹۵ نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته که به معنی بیکارشدن عمده کارگرانی است که در این بخش فعال بوده‌اند،البته در بخش صنعت نیز وضعیت رکود کمابیش حاکم است .

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بخش تولید برای جبران این معضل افزود: به اعتقاد بنده  بخش خصوصی این قابلیت را ندارد که در این نوع اقتصاد نوآوری کند، به عنوان مثال فردی که می‌خواهد کارخانه بزند، به جای اینکه مشمول حمایتهای دولتی قرار بگیرد، باید صورت بلندبالا از مالیات و سایر هزینه ها را بپردازد و این امر باعث می‌شود که سرمایه‌ها به بخش تولید هدایت نشوند.

وی در همین راستا افزود: از این  ۲ میلیون شاغلی که در طی چندسال گذشته بیکار شدند، به نظرم افراد تحصیل کرده بیشتر ضربه می‌خورند. به عبارت دیگر افراد کم‌سواد انتخاب‌ بیشتری برای اشتغال دارند و مرتب شغل عوض می‌کنند ولی در مورد نیروی کار تحصیل‌کرده، این حق انتخاب چندان وجود ندارد. اگر به مدت بی‌کاری این افراد هم نگاه کنید، درخواهید یافت مدت بی‌کارماندن افراد کم‌سواد بسیار کمتر از نیروی کار تحصیل‌کرده است و مهاجرت بالای کارگران ساده خارجی به ایران نیز این ادعا که پیدا کردن شغل برای کارگران ساده راحت تر از افراد فارغ التحصیل است را اثبات می‌کند.

عطاردیان  ادامه داد: اقدامات دولت در هدایت نقدینگی به سمت تولید باید واقعی باشد و منجر به جان گرفتن فعالان بخش تولید شود. فعالان بخش واقعی صنعت و شرکتهای خصوصی، شرکتهایی هستند که سرمایه‌ تولیدشان را خود تامین می‌کنند وسرمایه آنان وابسته به دولت نیست.

نماینده کارفرمایان در شورای کار در پایان در خصوص آمارهای اشتغال، گفت: دولت اعلام کرد که ۷۰۰ هزار شغل تولید کرده است، به تعبیری به کسی می‌گوید شاغل که یک ساعت در هفته کار کرده باشد،که البته این تعریف با استاندارد اشتغال فاصله زیادی دارد. بهتر است دولت  صورتهای آماری خود را به کارشناسان ارائه بدهد تا بدانیم در کدام بخش شغل تولید شده است.

بر این اساس طبق گزارش بانک مرکزی یک میلیون و هفتصد هزار نفر در پنج سال گذشته شغل خود را از دست داده‌اند، که از این بین سهم زنان ۲۰۰ هزار و سهم مردان ۱۵۰۰ هزار نفر بوده است. با این همه دولت از تحقق اشتغال ۸۰ هزار نفری در هر سال صحبت می‌کند. چندی پیش نوبخت، سخنگوی دولت از ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در سال خبر داد، درحالیکه بنا به اظهارات برخی از کارشناسان تعریف شغل از منظر برخی از سیاستمداران استاندارد نیست و مشکل در تعارف کلمات شغل و اشتغال است.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6300954

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار