ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرایط ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی:

0

قانون مالیات های مستقیم مودیان را مکلف کرده است با ارائه اظهارنامه مالیاتی و اسناد مالی و عملیات های اقتصادی نسبت به پرداخت مالیات سالانه شرکت یا بنگاه اقتصادی یا کسب و کار خود اقدام نمایند تا ضمن برخورداری از برخی معافیت های مالیاتی و تشویق ، مشمول جریمه نگردیده و یا اینکه به حکم قانون ممنوع الخروج نگردند.

عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی ، یا عدم تحویل به موقع ان به سازمان امور دارایی و مالیاتی و یا نقص در مدارک ارائه شده همگی موجب میشود مودیان شمول مالیات علی الراس شده و گاهی نیز جرایم مربوط به دیر کرد هم به انها تعلق گیرد .

در مرحله بعدی اگر مودیان در موعد مقرر اقدام به پرداخت مالیات تعیین شده یا جرایم آن نکنند عواقب و مشکلاتی را برای آنها ایجاد میکند که یکی از آنها ممنوع خروجی می باشد ضمن انکه هر گونه اجتناب یا اقدام به فرار مالیاتی و یا عدم ارائه و اسناد اظهارنامه مالیاتی بیش از سه سال و عدم پرداخت مالیات مربوط به آن علاوه بر ممنوع الخروجی مجازاتی معادل سه ماه تا یک سال حبس هم دارد .

البته توقیف اموال منقول و غیر منقول هم از جمله مجازات های عدم پرداخت مالیات می باشد .حکم ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی به موجب اصلاحیه ماده قانونی ۲۰۲ مالیات های مستقیم اجرا میگردد و شامل موارد ذیل است :

ممنوع الخروجی افراد حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری به دلیل بدهی مالیاتی

اگر بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهربرداری از بیست درصد سرمایه کلی آن بیشتر باشد یعنی بیش از پانصد میلیون تومان محاسبه شود سازمان امور مالیاتی و دارایی می تواند این افراد را با حکم قضایی ممنوع الخروج نماید .

ممنوع الخروجی سایر افراد حقوقی یا حقیقی تولیدی به دلیل بدهی مالیاتی

اگر بدهی مالیاتی سایر اشخاص حقوقی و حقیقی تولیدی از ده درصد کل سرمایه ثبت شده آنها یعنی معادل ده میلیون  یا بیست  میلیون تومان بیشتر باشد سازمان امور مالیاتی و دارایی می تواندآنها را به حکم قانون ممنوع الخروج نماید .

ممنوع الخروجی سایر اشخاص حقیقی به دلیل بدهی مالیاتی

اگر بدهی مالیاتی سایر اشخاص حقیقی از یکصد میلیون ریال معادل ده میلیون تومان بیشتر شود سازمان امور مالیاتی میتواند این اشخاص را ممنوع الخروج نماید .

چطور میتوانیم از ممنوع الخروجی خود مطلع شویم ؟

تهرانی های میتوانند برای اطلاع از وضعیت ممنوع الخروجی خود به اداره گذرنامه در میدان پروین تهران پارس مراجعه نمایند و لیست افراد ممنوع خروج هر روز توسط پلیس به روز میشود و افرادی که روزانه از این لیست خارج میشوند هم قابل پیگیری و استعلام می باشد .

چطور میتوانیم ممنوع الخروجی مالیاتی را برطرف کنیم ؟

با پرداخت میزان مالیات تعیین شده و تسفیه حساب آن به موجب ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به وزرات امور اقتصادی و دارایی این سازمان موطف است ظرف مدت یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به توقف عملیات اجرایی و رفع ممنوع الخروجی اشخاص مشمول اقدام نمایند و ضمن ان نسبت به تسویه حساب کامل و به روز رسانی مطالبات خود نیز عمل کرده و موانع خروج افراد را برطرف کنند .

منبع : http://mohasebankhebreh.com/1407

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار