ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد ؟

0
بیمه عمر بیمه‌ای است که تبلیغ آن را کم‌وبیش در جای‌جای شهر و فضای مجازی مشاهده می‌کنیم. اما آیا خرید این بیمه ارزش دارد؟ اصلاً این بیمه چه کاربردهایی برای ما می‌تواند داشته باشد؟ علاوه بر این سؤالات، سؤال‌های دیگری می‌تواند در این رابطه در ذهن ما پیش بیاید که بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد. در اینجا سعی کرده‌ایم درباره ماهیت بیمه عمر، انواع آن و مزایای هریک صحبت کنیم و ببینیم با توجه به شرایط ما این بیمه برایمان کاربردی دارد یا خیر.

مطلب مرتبط: با جزئیات و شرایط بیمه عمر بیشتر آشنا شویم


بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر چیست

در پاسخ به سؤال بنیادی بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد باید قدم‌به‌قدم جلو برویم و ابتدا به سؤال بیمه عمر چیست پاسخ دهیم.

بیمه عمر بیمه‌ای است که انواع فراوانی دارد و هر یک از این انواع کاربردهای بخصوصی دارد. در کل بیمه‌گزار با داشتن این بیمه در صورت حیات از مزایای متنوعی بهره‌مند می‌شود و اگر هم فوت کند، خانواده و ذی‌نفعان وی شامل مزایایی می‌شوند.

قراردادهای بیمه عمر غالباً طولانی‌مدت است و می‌تواند تا ۳۰ سال هم باشد. بنابراین کسی که بیمه‌گزار بیمه عمر می‌شود تا مدت طولانی از پوشش‌های این بیمه برخوردار است و پس از آن نیز حتی می‌تواند از مزایای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر استفاده کند. برای یافتن پاسخی بهتر برای سؤال بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد باید ابتدا با انواع بیمه‌های عمر آشنا شویم و ببینیم ماهیت هریک به چه صورت است.


مطلب مرتبط: انگیزه‌هایی برای داشتن بیمه عمر/ بررسی انواع بیمه‌های عمر


انواع بیمه‌های عمر

همان‌طور که اشاره شد بیمه عمر دارای انواع مختلفی است که هریک دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. انواع بیمه‌های عمر عبارتند از:

. بیمه عمر زمانی

بیمه عمر زمانی

این بیمه عمر فقط در صورت فوت بیمه‌گزار مزایایی برای ذی‌نفعان وی دارد و برای خود بیمه‌گزار در مدت حیاتش کاربردی ندارد. ماهیت این بیمه عمر بدین‌صورت است که بیمه‌گزار برای مدت مشخصی این بیمه را تهیه می‌کند؛ درصورتی‌که طی آن مدت مشخص فوت کند، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعانش تعلق می‌گیرد؛ در غیر این صورت هیچ حقی به بیمه‌گزار و ذی‌نفعانش تعلق نمی‌گیرد.

. بیمه تمام عمر

در این نوع از بیمه عمر، پس از فوت بیمه‌گزار سرمایه فوت به ذی‌نفعان وی خواهد رسید.

. بیمه عمر مانده بدهکار

وام گرفتن از بیمه عمر

این نوع از بیمه عمر کاربرد بسیار جالبی برای افرادی دارد که وام دریافت می‌کنند. با داشتن این بیمه درصورتی‌که بیمه‌گزار از نهادی وامی دریافت کرده باشد و قبل از اتمام اقساط آن فوت کند، بیمه الباقی اقساط وی را پرداخت خواهد کرد. با این وجود وثیقه بیمه‌گزار از بین نمی‌رود و به خانواده وی بعد از فوت فشاری وارد نمی‌شود.

. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری

شاید این نوع از بیمه عمر اصلی‌ترین نوع آن باشد و شاید حتی بتوان در پاسخ به سؤال بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را معرفی کرد و به بررسی مزایای آن پرداخت. این بیمه همان‌طور که از نام آن مشخص است بیشتر با هدف سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود؛ علاوه بر اینکه پوشش‌های متنوعی هم می‌تواند داشته باشد. این نوع از بیمه عمر هم در صورت فوت و هم در صورت حیات بیمه‌گزار تا پایان قرارداد، مزایایی برای وی و خانواده‌اش دارد. بیمه‌گزار در پایان مدت قرارداد خود مبلغی را تحت عنوان اندوخته خود از شرکت بیمه دریافت می‌کند. این مبلغ حاصل پرداخت حق بیمه‌ها و سودی است که به آن‌ها تعلق گرفته است.

در صورتی هم که بیمه‌گزار قبل از پایان قرارداد خود فوت کند، مبلغی به‌عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعان وی می‌رسد.

برای سرمایه‌گذاری‌های خود می‌توانید روی بیمه عمر حساب باز کنید!


مطلب مرتبط: سرمایه‌گذاری در بیمه عمر/ حالا می‌توانید با خیال راحت بمیرید!


مزایای بیمه عمر

مزایای بیمه عمر

بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد ؟ تا اینجا سعی کردیم به بخش اول این سؤال کلیدی پاسخ دهیم و با ماهیت انواع بیمه‌های عمر آشنا شویم. اما الآن باید به قسمت دوم این سؤال پاسخ دهیم و ببینیم این بیمه‌های عمر چه مزایایی می‌تواند برای ما داشته باشد.

در اصطلاحات تخصصی، بیمه عمر دارای ۳ نوع مختلف است: بیمه عمر به‌شرط فوت، به‌شرط حیات و مختلط.

بیمه‌های عمر به‌شرط فوت فقط درصورتی‌که بیمه‌گزار فوت کند، مزایایی برای ذی‌نفعان وی در نظر می‌گیرد.

بیمه‌های عمر به‌شرط حیات فقط در صورت زنده ماندن فرد تا پایان مدت قرارداد مزایایی برای وی در نظر دارد و در صورت فوت وی امتیازی شامل او یا خانواده‌اش نخواهد شد.

بیمه عمر مختلط هر دو مزایای به‌شرط فوت و حیات را دارد و در صورت فوت فرد مزایای به خصوصی و در صورت حیاتش امتیازاتی برای وی در نظر گرفته می‌شود.

حال باید ببینیم بیمه‌های عمر در کل چه مزایایی می‌توانند داشته باشند و هر یک از این فواید بیمه عمر را کدام‌یک از انواع آن دارند.

حتی زمانی که فوت می‌کنید هم از مزایای بیمه عمر بهره‌مند می‌شوید!


مطلب مرتبط: ۷ معیار انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری


انواع فواید بیمه عمر

در پاسخ به سؤال بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد که هریک نیز برای بعضی از انواع بیمه‌های عمر است:

سود بیمه عمر

سود وام بیمه عمر کارآفرین

این مزیت فقط برای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است و در پاسخ به این سؤال که بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد باید گفت با داشتن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌توانید از سودی که به اندوخته شما تعلق می‌گیرد هم بهره‌مند گردید. البته بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌تواند اسامی دیگری هم داشته باشد. بیمه عمر و پس‌انداز، بیمه عمر تأمین آتیه، بیمه عمر زنان خانه‌دار و… همه ماهیت یکسانی دارند و در مواردی جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.

به اندوخته بیمه‌گزار در بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ۲ نوع سود تعلق می‌گیرد:

. سود تضمینی بیمه عمر

این سود در واقع حداقل سودی است که بیمه‌گزار تضمین به پرداخت آن می‌کند. میزان آن به این صورت است که در ابتدا با مبلغ مشخصی شروع می‌شود، به‌ندرت کم شده و روی عدد مشخصی ثابت باقی می‌ماند. اکثر شرکت‌های بیمه در ۲ سال اول ۱۶%، در ۲ سال دوم ۱۳% و پس از آن ۱۰% سود تضمینی برای بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند.

. سود مشارکت منافع بیمه عمر

شرکت‌های بیمه با اندوخته بیمه‌گزار در پروژه‌ها و نهادهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند و درصد زیادی از سود حاصل از آن را به بیمه‌گزار اختصاص می‌دهند. معمولاً مجموع این ۲ سود به بیش از ۲۰% می‌رسد که باعث می‌شود حتی اگر بخواهیم فقط به دید سرمایه‌گذاری به این بیمه نگاه کنیم، ارزش خرید داشته باشد.


مطلب مرتبط: بیمه عمر و پس‌انداز آسیا؛ قلکی برای پس‌اندازهای شما!


وام بیمه عمر

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی رازی

شاید در نگاه اول کمی تعجب کنید ولی در پاسخ به سؤال بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد باید گفت که می‌توان از بیمه عمر وام هم دریافت کرد؛ بدون نیاز به ضامن یا وثیقه‌ای! این مزیت نیز مختص بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. پس از گذشت مدت مشخصی از شروع قرارداد بیمه عمر می‌توان تا ۹۰% اندوخته خود را از بیمه عمر وام دریافت کرد.


مطلب مرتبط: وام بیمه عمر پاسارگاد؛ بدون ضامن، بدون وثیقه!


پوشش‌های اضافی بیمه عمر

پوشش های بیمه مسافرتی رازی

شاید ساده‌ترین پاسخی که بتوان به سؤال بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد داد این باشد که قطعاً این بیمه هم مانند سایر بیمه‌ها دارای یک سری پوشش‌هایی است که در صورت بروز حوادثی از بیمه‌گزار حمایت می‌کند.

تخمین درستی است. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مانند اغلب بیمه‌ها می‌تواند در صورت تمایل بیمه‌گزار دارای پوشش‌هایی هم باشد. پوشش‌هایی مثل فوت در اثر حادثه، بیماری‌های خاص، ازکارافتادگی و… حوادثی هستند که بیمه عمر می‌تواند ریسک آن‌ها را نیز قبول کند و در صورت وقوع، مزایایی برای بیمه‌گزار یا ذی‌نفعانش در نظر بگیرد.


مطلب مرتبط: با ۷ مورد از فواید بیمه عمر بیشتر آشنا شویم


بیمه عمر واقعاً چه مزایایی دارد؟

انواع روش های پرداخت اینترنتی بیمه عمر سامان

با وجود تمام صحبت‌هایی که شد تا به پاسخ سؤال بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد برسیم می‌توان نتیجه گرفت که این بیمه مزایای متعددی برای دوران حیات و فوت شما دارد! با اهداف مختلفی می‌توان به خرید این بیمه فکر کرد. برای سرمایه‌گذاری، برای استفاده از پوشش‌های متنوع، برای بیمه کردن اقساط وام خود و… می‌توان بیمه عمر تهیه کرد.

برای خرید این بیمه راه‌های زیادی وجود دارد. می‌توان به نمایندگی یکی از شرکت‌های بیمه موردنظر خود مراجعه کرد و پس از دریافت مشاوره از کارشناس بیمه تصمیم به خرید یا عدم خرید این بیمه کرد. پیشنهاد می‌شود حتماً قبل از خرید بیمه عمر مفاد بیمه‌نامه را به‌دقت بررسی کنید؛ زیرا بیمه عمر شرکت‌های مختلف در مواردی جزئی با یکدیگر تفاوت دارند که همین تفاوت‌ها می‌تواند تأثیر چندانی در مواقعی خاص داشته باشد.

برای خرید بیمه بهتر است از روشی استفاده کرد که بتوان شرایط و حق بیمه شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد تا بتوان انتخابی آگاهانه انجام داد. این شرایط خرید بیمه با استفاده از سامانه بیمیتو فراهم شده است!

بیمیتو سامانه‌ای آنلاین است که با استفاده از آن می‌توان مقایسه و خرید آنلاین بیمه انجام داد. با بیمیتو بیمه شخص ثالث خود را آنلاین بخرید، استعلام بیمه آتش‌سوزی منزل خود را آنلاین دریافت کنید، در ۵ دقیقه بیمه مسافرتی بخرید و قیمت بیمه بدنه خودرو خود را به‌سادگی دریافت کنید و گزینه مناسب را آنلاین بخرید.

با بیمیتو می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه بیمه موردنظر خود را انتخاب کنید و بخرید؛ از هر کجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید.

به‌زودی می‌توان طرح‌های مختلف بیمه عمر شرکت‌های مختلف را از طریق بیمیتو با یکدیگر مقایسه و گزینه موردنظر خود را انتخاب و خریداری کرد!

منبع : https://blog.bimito.com/1396-07-25

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار