ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ریسک های ژئوپلتیک رشد اقتصاد جهان را تهدید می‌کند :

0
صندوق بین المللی پول:

با توجه به نرخ پایین تورم و افزایش ریسک های ژئوپلتیک، رشد اقتصاد جهانی در سال‌های آینده، در معرض خطر کند شدن قرار خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، کمیته راهبری صندوق بین المللی پول هشدار داد با توجه به نرخ پایین تورم و افزایش ریسک های ژئوپلتیک رشد اقتصاد جهانی در طی سال های آینده در معرض خطر کند شدن قرار خواهد داشت.

کمیته پولی و مالی بین المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد: روند ترمیم اقتصاد جهانی هنوز کامل نشده، زیرا نرخ تورم در اکثر اقتصادهای پیشرفته پایین تر از رقم هدف‌گذاری شده و پتانسیل رشد همچنان در بسیاری از کشورها ضعیف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ریسک های کوتاه مدت در حالت توازن قرار دارند، اما فضایی برای رضایت از خود وجود ندارد، زیرا ریسک های اقتصادی در میان مدت رشد اقتصادی را به سمت کاهش سوق می دهد و تنش های ژئوپلتیک نیز در حال افزایش است.

این کمیته دقیقا نگفته که لبیشتر نگران کدام ریسک های ژئوپلتیک است. در طی چند هفته گذشته، آمریکا و کره شمالی درگیر جنگ لفظی شدیدی بر سر برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ بوده اند. روز جمعه نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سیاست تقابلی خود با ایران را آغاز کرد و از مذاکره مجدد در مورد توافق هسته ای سخن گفت. در عین حال، انگلیس نیز در میانه مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد.

با این وجود، این کمیته چشم انداز اقتصاد جهانی را در حال تقویت توصیف کرده و میزان سرمایه گذاری، تولید صنعتی و اعتماد را رو به افزایش دانسته است.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بی المللی پول در کنفرانس مطبوعاتی بعد از انتشار این بیانیه گفت: وقتی آفتاب در آسمان می درخشد، شما باید سقف خانه تان را تعمیر کنید.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6280920

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار