ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه از اصالت گوشی مطمئن شویم و برای شکایت چه کار باید کرد؟!

0

در گفت و گو با جام‌جم آنلاین مطرح شد:

چگونه از اصالت گوشی مطمئن شویم و برای شکایت چه کار باید کرد؟! / بیمه گوشی غیر قانونی است.

نائب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه، بیمه گوشی تلفن همراه را غیر قانونی دانست و تاکید کرد: بیمه کالای وارداتی از سوی شرکت‌های بیمه مورد تائید دستگاه نظارتی نیست زیراکه در این زمینه نتیجه مثبتی از شرکت بیمه حاصل نشده است.

کمال مهدی‌زاده درباره بیمه کالا توسط شرکت‌های بیمه به جام‌جم آنلاین گفت: برخی از واردکنندگان به جای گارانتی کالا اقدام به بیمه گوشی تلفن همراه می‌کنند و بیمه کالای وارداتی از سوی شرکت‌های بیمه مورد تائید دستگاه نظارتی نیست زیراکه در این زمینه نتیجه مثبتی از شرکت بیمه حاصل نشده است.

وی افزود : شرکت بیمه با شرایطی نظیر پرداخت وجه گوشی تلفن همراه در صورت سرقت و سرویس دهی برای خدمات اقدام به بیمه کالا می‌کنند و شرایط بسیار پیچیده‌ای را برای مصرف کنندگان در نظر می‌گیرند و تا به امروز پاسخگو مردم و ما نبودند.

نائب رئیس اتحادیه در مورد ضمانت‌نامه‌های یک بار مصرف گوشی تلفن همراه هشدار داد و گفت: برخی از ضمانت‌نامه‌ها با یک‌بار استفاده از خدمات گارانتی باطل می‌شوند و مصرف کننده مستلزم به پرداخت وجه نقد در استفاده مجدد از گارانتی می‌شود؛ گوشی تلفن همراه باید دارای ضمانتنامه ۱۲ ماهه و یا ۱۸ ماهه از زمان تولید و حرکت از مبداء ، باشد.

مهدی زاده ادامه داد: شرکت‌هایی که دارای مجوز از هیئت عالی نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت باشند، قانونی و ثبت شده‌اند و واردات کالا توسط این شرکت‌ها از مبادی رسمی وارد کشور شده است و نیز دارای گارانتی اصلی و معتبر هستند. گوشی‌ باید دارای کارت گارانتی مجزا از فاکتور خرید ‌باشد و. فروشندگانی که با نوشتن بر روی فاکتور اقدام به گارانتی کالا می‌کنند گارانتی محسوب نمی‌شود و معتبر نیست.

مهدی‌زاده برای تشخیص کالای اصلی از کالای قاچاق و یا مشابه تاکید کرد: مصرف کننده می تواند قبل از خرید کالا،شماره سریال گوشی را در سایت آن برند وارد کند و پس از روئیت مشخصات کامل گوشی تلفن همراه در سایت، خرید را انجام دهد و باید شماره سریال دستگاه نیز در کارت گارانتی درج شده باشد. با اجرای طرح رجیستری کالاهای فاقد کیفیت و بدون اصالت به خودی خود حذف خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: هموطنان برای طرح شکایات خود به اتحادیه می توانند با شماره تلفن ۶۶۷۵۶۵۳۲ الی ۴ تماس بگیرند، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه اتحادیه از طریق سازمان صنعت،معدن و تجارت به شکایات رسیدگی می‌کند .

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

منبع : http://jamejamonline.ir/online/3028001075886626566

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار