ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایران به دلیل تحریم بانکی نتوانست غذای دام وارد کند:

0

رویترز:

ایران به دلیل تحریم بانکی نتوانست غذای دام وارد کند.

شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در جریان یک مناقصه بین المللی برای خرید حدود ۲۰۰ هزار تن سویا که هفته گذشته فرصت شرکت در آن به اتمام رسید، نتوانست هیچگونه خریدی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تجار اروپایی گفتند، به نظر می رسد که شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در جریان یک مناقصه بین المللی برای خرید حدود ۲۰۰ هزار تن سویا که هفته گذشته فرصت شرکت در آن به اتمام رسید، نتوانسته هیچگونه خریدی انجام دهد.

پیشنهادات این مناقصه روز دوم اکتبر ارائه شده بود. ایران قصد داشت سویای مورد نیاز خود را از کشورهای آرژانتین و برزیل تامین نماید.

این شرکت دولتی ایرانی به دلیل دشواری های تامین تقاضای ایران از جانب شرکت های خارجی به دلیل عدم تمایل بانک های بین المللی جهت تامین مالی معاملات مرتبط با ایران، در ماه سپتامبر نیز در یک مناقصه مشابه نتوانسته بود ۲۰۰ هزار تن جو و ۲۰۰ هزار تن ذرت مورد نیاز خود را خریداری نماید.

یک تاجر بازار غلات در این باره گفت: «این مناقصه خرید سویا مشکلاتی داشت و من درک می کنم که چرا هیچ تجارت خانه مهم بین المللی ای به ایران برای فروش سویا پیشنهاد ارائه نکرده است… برخی تجار منطقه ای پیشنهاداتی را ارائه کردند، اما به نظر می رسد که اسناد ارائه شده توسط آنها کامل نبوده است.»

وی افزود: «به رغم کاهش تحریم ها، بانک ها همچنان حاضر به پذیرش ریسک کار کردن با ایران نیستند.»

شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در سال های اخیر کمتر اقدام به خرید غلات می کرد. بعد از توافق برجام و لغو تحریم ها این شرکت مجددا در بازار بین المللی غلات فعال شده بود و این به عنوان یکی از نشانه های بازگشت خریدهای ایران به الگوهای رایج بین المللی تفسیر می شد.

ایران قصد داشت در این مناقصه این میزان سویا را در قالب ۳ محموله در بازه های زمانی ۱۵ تا ۳۱ اکتبر، ۳۰ نوامبر تا ۱۵ دسامبر و اول تا ۱۵ فوریه تحویل بگیرد. ایران قصد داشت این خریدها را به یورو انجام دهد.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/07/18/1541507

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار