ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجرای گام به گام طرح رجیستری به منظور هماهنگ شدن ذینفعان :

0
در تیتر امشب مطرح شد؛

اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه پس از وقفه طولانی از ۲۸ مهرماه آغاز می شود اما این طرح در مرحله نخست چند مدل محدود از گوشی های موجود در بازار را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرنژاد مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به آغاز  اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از ۲۸ مهرماه اظهار داشت: در ابتدا دو مدل از برند خاص برای ثبت در شبکه معرفی می شوند و برنامه ریزی شده که این طرح گام به گام اجرایی شود و به تدریج  سایر مدل های موجود در بازار را نیز در بر خواهد گرفت.

وی ادامه داد:اگراجرای  یکباره این طرح منجر به متضرر شدن  زنجیره آخر عرضه می شد و لذا مقرر شده با پایش شبکه و به تدریج کار را شروع کنیم تا  ذینفعان و عرضه کنندگان قانونی، فرصت هماهنگ شدن با وضعیت جدید را داشته باشند.

میرنژاد بیان کرد:آخر این ماه طرح رجیستری آغاز می شود در این مرحله تمامی گوشی های موجود در دست مردم چه قانونی و چه قاچاق در شبکه ثبت می شود اما در مرحله بعد و پس از اعلام مهلت مقرر گوشی های نو می بایست رجیستری شده باشند در غیر اینصورت امکان ارائه سرویس به مشترک را ندارند.

وی اظهار داشت:طبق آمار  یک و نیم میلیون گوشی به صورت رسمی وارد کشور شده است.

وی ادامه داد:هدف از اجرای این طرح این است که آموزش لازم به واردکنندگان گوشی داده شود و تا به امروز بیش از ۲۰۰ مورد کد شناسایی کالا گرفته اند و در سامانه ثبت شده است.

میرنژاد در پاسخ به این سوال که آیا با حذف گوشی های قاچاق ، بازار موبایل با کمبود مواجه می شود یا خیر گفت: با توجه به اینکه در فاز اول همه مدل ها وارد طرح نمی شود از نظر میزان گوشی های موجود در بازار مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه واردکنندگان کالا علاقمند به اجرای این طرح و رقابتی شدن بازار هستند، افرود: اگر طرح یکجا اجرا شود ممکن است مشکلاتی بوجود آید اما گام به گام اجرا کردن آن طرح را هدفمند می کند.

این مقام مسئول تاکید کرد:اجرای این طرح در نهایت منجر به بومی شدن تجیزات، ارتقای تولید داخلی و اشتغالزایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش حمید رضا دهقانی نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا  در ادامه برنامه گفت: در این طرح واردکننده شناسه کالا می گیرد و با شناسه کالا ثبت سفارش می گیرد که در نهایت منجر به ترخیص کالا می شود.

وی ادامه داد: طبق گفته وزیر ارتباطات این طرح با اسکن شبکه شروع می شود و گوشی ها در شبکه ثبت می شود بعد شبکه پایش می شود.
طرح رجیستری در ابتدا با معرفی دو مدل گوشی همراه شروع می شود و به همه برندها و مدل ها نمی پردازیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اینکه هرسیستمی در سطح ملی و گسترده به نتیجه برسد باید مرحله به مرحله پیش رویم تا ذینفعان طرح هم با طرح منطبق شوند و ضرر و زیانی متوجه انها نباشد. یکی از دلایل اجرای گام به گام این است که واردات هدفمندتر انجام شود.

وی اظهار داشت:در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد گوشی های موجود در بازار  غیر قانونی و قاچاق است.

دهقانی نیا گفت: اجرای گام به گام اطمینان وارد کننده را بیشتر می کند و جلوی قاچاق گرفته می شود و در نهایت همه ذینفعان به تناسب از این طرح بهره خواهند برد.

وی  افزود: انتظار این است که تا سه ماه آینده این طرح همه مدل ها و برندها را در برگیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم از اجرای این طرح  نگرانی نداشته باشند و در قبال این طرح هیچ هزینه ای نباید از مردم دریافت شود.

بر اساس این گزارش حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در ادامه برنامه اظهار داشت: طرح رجیستری یا ثبت تلفن همراه بدین معنی است که مشخصات گوشی در شبکه های تلفن همراه و سامانه های موجود ثبت شود که اگر گوشی در این سامانه ها و شبکه ها ثبت نباشد قادر به سرویس دهی نخواهد بود.

جوشقانی گفت: از آخر مهر این طرح آغاز می شود که در ابتدا در یک بازه زمانی گوشی ها پایش می شوند؛ گوشی های روشن و فعال که ثبت شده اند اما گوشی های جدید که خریداری می شود بعد از روشن شدن پایش می شود. به تدریج دامنه کار گسترش می یابد؛ این کار را با برندهایی که کمتر در کشور پشتیبانی می شوند شروع می شود.

وی  افزود: این کار عطف به ماسبق نمی شود و گوشی های قبلی را شامل نمی شود فقط از تاریخی که اعلام می شود، گوشی های جدید مورد پایش و بررسی قرار می گیرند. در مرحله بعد، مهلت مقرر اعلام می شود و اگر در آن فرصت تعیین شده گوشی های نو رجیستری نشوند ،امکان سرویس دهی نخواهند داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی تلاش این است که تمامی واردکنندگان آموزش لازم را ببینند و بازار تحت تاثیر قرار نگیرد ؛ از طریق کمیته راهبردی سعی در کنترل بازار داریم و مردم بدانند که این طرح ملی است که کمک می کند از واردات گوشی های قاچاق به کشور جلوگیری شود.

وی  افزود: تضمین اجرای موفق این طرح، اراده ملی پشت  آن است.این طرح، پروژه ای زنجیر وار است و اگر کسی درست کار نکند اجرای آن به مشکل بر می خورد.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6275801

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار