ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

با ایجاد استرس؛ بهره‌وری بالا نمی‌‌رود :

0

یک حقوقدان و وکیل دادگستری:

ترساندن کارگران از اخراج به بی‌اعتمادی دامن می‌زند/با ایجاد استرس؛ بهره‌وری بالا نمی‌‌رود .

یک حقوقدان و وکیل دادگستری می‌گوید: محیط‌های کارگاهی در ایران به صورت علمی اداره نمی‌شوند و برخی از کارفرمایان تلاش می‌کنند با ایجاد استرس و ترساندن کارگران از اخراج، بهره‌وری را آنگونه که مدنظرشان است، بالا ببرند.

«مسعود نجم الساداتی» حقوقدان و وکیل دادگستری در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه محیط‌های کار در ایران براساس قواعد علمی فعالیت نمی‌کنند، گفت: برخی از  کارفرمایان تلاش می‌کنند با ایجاد استرس و ترساندن کارگران از اخراج، بهره‌وری را آنگونه که مدنظرشان است، بالا ببرند.

وی با بیان اینکه فضای محیط‌های کار در کشورهای پیشرفته‌تر با استفاده از الگوهای جدید مدیریت سرمایه‌های انسانی تلطیف می‌شوند، افزود: در یک رویه معکوس در ایران بدعت ناصوابی گذاشته شده است مبنی بر اینکه «کارفرما نباید به روی کارگر بخندد.»

این حقوقدان و وکیل دادگستری با بیان اینکه در ماده ۲۷ قانون کار، تنها در صورت عدم رعایت آیین‌نامه انضباطی کارگاه و جلب نظر مساعد تشکل کارگری درون کارگاه، امکان اخراج کارگر، وجود دارد، افزود: برخی از کارفرمایان بدون توجه با تکالیف قانونی، به صورت یک طرفه کارگر را تهدید به اخراج می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که کارفرما در هیچیک از مواردی که اخیرا در فضای مجازی موجب حساسیت افکار عمومی شده‌اند، اشاره‌ای به جلب نظر تشکل کارگری درون کارگاه برای اخراج کارگران نمی‌کنند و با یک برخورد تحکمی و داشتن نگاه بالا به پایین اینگونه وانمود می‌کنند کارگران چاره‌ای جز اطاعت از قانون‌گریزی‌های آنان ندارند.

این حقوقدان و وکیل دادگستری با بیان اینکه کارگر حتی در صورت اخراج به علت عدم رعایت آیین‌نامه انضباطی کارگاه می‌تواند در صورت محق بودن از هیات‌های تشخیص ادارت کار رای بازگشت به کار بگیرد، گفت: از این رو اخراج کارگر کار ساده‌ای نیست که کارفرما به راحتی از آن سخن بگوید.

نجم الساداتی در پایان، گفت: ترویج این رویه غلط از سوی کارفرمایان در محیط‌های کارگاهی و صنعتی که به طورعادی کارگر در آن استرس دارد، تنها می‌تواند به بی‌اعتمادی بین کارگران با خودشان و بین کارگران و کارفرمایان دامن بزند و بحران همه‌گیر و غیرقابل ترمیم در عرصه حقوق کار، ایجاد می‌کند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار