ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قدرت خرید کارگران با پیشگویی بالا نمی‌رود!:

0

یک مقام مسئول کارگری معتقد است اعلام زودهنگام درصد افزایش دستمزد و نرخ تورم سال آینده که هنوز نیامده موجب افزایش قدرت خرید کارگران نمی‌شود.

هادی ابوی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعلام زودهنگام درصد افزایش حقوق کارکنان تنها دستاوردی که برای دولت دارد این است که به کاهش نرخ تورم و ایجاد آرامش نسبی نسبت به طرح برخی مسایل تورمی در جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: ولی ما چنین اعتقادی نداریم و آن را زمینه‌ساز برخی مشکلات می‌دانیم چون هنوز در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ هستیم و سال آینده هم نیامده که از حالا بگوییم نرخ تورمش چقدر است مگر آنکه پیشگویی کنیم و با پیشگویی هم نمی‌توان معیشت کارگر را تامین کرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران و کارمندان یکسان نیست، تصریح کرد: ممکن است درصد حقوقی که برای کارکنان دولت تعیین می‌شود مشکلی در زندگی آنها ایجاد نکند به این دلیل که مزایای رفاهی و انگیزشی برای کارمندان درنظر گرفته می‌شود، ولی در بخش کارگری اینطور نیست و کارگران از این موقعیت ومزایا بی‌بهره‌اند.

ابوی متذکر شد: در حال حاضر بسیاری از مشاغل به سمت کارهای خدماتی رفته و بیشتر نیروهای کار در حوزه خدمات مشغول کارند. متاسفانه اجرای دستورالعمل‌ها و حداقل‌های قانون کار در این بخش هم بسیار کم رعایت می‌شود، ولی از حالا اعلام می‌کنیم که حقوقها ۵ درصد و ۱۰ درصد افزایش می‌یابد در صورتی که نمی‌توان شرایط کشور و تورم سال آینده را پیش‌بینی کرد.

این مقام مسئول کارگری در پایان گفت: تعیین و افزایش حقوق و دستمزد کارگران تنها در شورای عالی کار و بر اساس ماده ۴۱ قانون کار صورت می‌گیرد و هیچ سازمان و تشکیلاتی نمی‌تواند نسبت به رقم مزد کارگران اظهارنظر کند.

منبع : http://news.parseek.com/Url/?id=14412675

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار