ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیت‌کوین در کشاکش قانون و بی قانونی:

0

آیا به این پول اعتماد کنیم؟

اقتصاد > جهان – این پول جدید اقتصاد دنیا را به لرزه درآورده؛حالا خیلی ها که علاقه مند به سرمایه گذاری در بازارهای جهانی هستند،می پرسند،بیت‌کوین بخریم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین، بازرگانان و صاحبان کسب وکار، از رستورانها گرفته تا فروشگاه های اینترنتی از سال ۲۰۱۰ شروع کردند به پذیرش بیت‌کوین، به عنوان روشی از پرداخت. حالا شرکتهای بزرگی چون وردپرس، ِرددیت، و اوکی‌کیوپید بیت‌کوین را قبول می‌کنند. همزمان که تقاضا رشد می‌کند و بازار بیت ‌کوین توسعه می ‌یابد، نرخ برابری ارز آن هم افزایش می‌یابد.

در این چرخه های شهرت و جنجال خبری، تعداد زیادی از سفته بازان پول خود را از بازار خارج کردند، و واحد پولی را به لرزه انداختند. اینچنین انعطاف پذیری تعجبی هم ندارد.

جیمز گورمن مدیر عامل مورگان استنلی  می گوید:«بیت کوین یک «تقلب» است. البته من در آن سرمایه گذاری نکرده ام.اما با بسیاری از افراد صحبت کرده ام و متوجه شدم که این پول ذاتا بد است.”

اگرچه این روزها چین که بزرگترین معامله کننده بیت کوین بوده،محدودیت هایی را برای این پول رمزگذاری شده ایجاد کرده اما، بخش بزرگی از بیت ‌کوین های موجود درحال حاضر در قالب سرمایه گذاری های بلندمدت است، لذا بازار نقدپذیری چندانی ندارد. البته تعداد کسانی که از بیت‌کوین برای خریدها روزانه استفاده می‌کنند هم در حال افزایش است، که این موضوع نرخ برابری بیت کوین را با سایر ارزها افزایش خواهد داد.

گریک هیلهمان اقتصاددان دانشگاه لندن در مقاله ای که گارین منتشر کرده می نویسد:« شک و تردیدهای بسیاری ِ پیرامون بیت کوین، پول اینترنتی، موج میزند. آیا این حبابی احتکاری است؟ آیا همانقدر که هوادارانش ادعا می کنند بی نام است؟ آیا می توان از آن برای ِ خرید  مواد مخدر یا استخدام یک آدمکش استفاده کرد؟ اینها پرسش های مهم و جذابی هستند، اما مهمترین مساله ای که در مورد بیت کوین باید مورد  توجه قرار بگیرد، پتانسیل شگرف این واحد پولی در زمینه نوآوری است.»

بیت کوین چنان نوآورانه بوده است که کمتر کسی توانسته نادیده اش بگیرد و این که چطور از این پتانسیل نهفته می توان  برای اصلاح نظام مالی جهان، بهره گرفت، پرسشی  است که هواداران بیت کوین باید تمام انرژی و  وقت خود را صرف آن کنند.

البته بیت کوین از ما می خواهد اعتماد به نظام ها، موسسات و سازوکارهای قانونی را با نظامی جایگزین کنیم که در آن باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

۱- به تمایل طرف های مقابل در قبول بیت کوین به عنوان شیوه پرداخت اعتماد کنیم.

۲- به موسسات خارج از حیطه کنترل قانون اعتماد کنیم.

۳- اطلاعات حساب های بانکی مان را در اختیارشان بگذاریم تا بیت کوین بخریم.

۴- به یک شبکه رمزگذاری شده کامپیوتری که بیشتر کاربران بیت کوین از آن سر در نمی آورند اعتماد کنیم.

۵- اعتماد کنیم که یک پول دیجیتال برتر جای بیت کوین را نگیرد، تا بیت کوین های ما بی ارزش شوند.

۶-اعتماد کنیم که بنیاد بیت کوین یا دیگر مشترکین حاضر در شبکه، مجموعه بیشتری از بیت کوین ها  ایجاد نکنند، که ارزش بیت کوین های اولیه سقوط کند.

۷- اعتماد کنیم که دولت ها مداخله نخواهند کرد و بیت کوین را بی ارزش نخواهند ساخت.

۸- اعتماد کنیم که بازارهای بیت کوین برای همیشه در دسترس خواهند بود تا قیمت ها را به پول واقعی در اختیارمان بگذارند.

۹- اعتماد کنیم که بیت کوین های مان در جایی امن ذخیره شده اند. زیرا که همین بی نام بودن و غیرقابل برگشت بودن این واحد پولی آن را شدیدا در برابر دزدی آسیب پذیر می سازد.

با همه این شروط، اگر روزی این پول دیجیتال دروازهای  امکانات و فرصتها را به رویِ نظام مالی جهان گشوده تعجب نکنید. در آینده با توسعه فنآوری های کنونی و معرفیِ ابداعات نو می توان انتظار  داشت که مشکلات  پول  سنتی آرام آرام حل شوند، یا به کل پِول متعارف برچیده شود.

منابع: گاردین و سی ان بی سی

http://www.khabaronline.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار