ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حذف درج قیمت‌ها از روی کالا‌ها به شفافیت اقتصادی منجر می‌شود:

0
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران می‌گوید اجرایی شدن طرح حذف برچسب قیمت باعث شفافیت اقتصادی در بازار خواهد شد و به رقابت منجر می‌شود.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ احمد صادقیان گفت : هیچ جای دنیا درج قیمت روی کالا رسم نیست و قیمت همیشه در بازار و مغازه تعیین می شود و قیمت ها از نظر برند، کیفیت، محصول و جایی که توزیع می شود با هم تفاوت دارند؛ مثلا در شمال شهر کالا به دلیل گرانی اجاره گران و سر قفلی و.. گران تر از جنوب شهر خواهد بود و این رسم دنیاست.
وی با اشاره به اینکه قیمت گذاری روی کالا و درج آن از زمان جنگ شروع شده است، گفت: در زمان جنگ لازم بود قیمت ها کنترل شود و نظارت صورت گیرد ولی این موضوع بعد از جنگ هم ادامه پیدا کرد .
صادقیان با اشاره به اینکه درج قیمت ها به ویژه در کالاهایی که عرضه آن بیش از تقاضاست ، می تواند انجام شود، گفت: در مارکارونی که عرضه آن دو برابر تقاضاست، درج قیمت باعث می شود رقابت شکل نگیرد و قیمت یک ماکارونی برند با یک ماکارونی که زیر پله تولید می شود، یکی باشد.
وی با بیان اینکه حذف قیمت ها باعث افزایش رقابت، کیفیت و سازندگی می شود ؛گفت: مردم خودشان نظارت دارند و در نهایت تصمیم نهایی را می گیرند و اگر جایی گران فروشی شود ، خرید نمی کنند.
صادقیان گفت: الان قیمت در کارخانه روی بسته درج می شود و در آن زمان قیمت در فروشگاه تعیین می شود و برای اجرای صحیح آن هم خیلی راحت می توان نظارت ها را افزایش داد و حدود مشخص کرد مثلا کسی که در شمال شهر مغازه دارد و هرینه هایش بیشتر است ۱۵ درصد اضافه کند و جایی که هزینه ها کمتر است، کمتر قیمت گذاری کند و نظارت هم صورت گیرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اگر حذف درج قیمت ها از روی کالاها اجرایی شود این موضوع هم به نفع تولید کننده است و هم خریدار، گفت: الان تفاوتی در کیفیت تولید وجود ندارد زیرا قیمت ها تقریبا یکساله است، ولی در شرایط حذف قیمت ها ، رقابت برای تولید محصول باکیفیت و جلب توجه مشتری به وجود خواهد آمد.
اتاق ایران به زنجیره اعتبارسنجی گواهی مبدا بین‌المللی ملحق می‌شود

­اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با هدف تسهیل فضای کسب‌وکار برای صادرکنندگان ایرانی به زنجیره اعتبارسنجی گواهی مبدا اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) ملحق می‌شود.
با الحاق اتاق ایران به زنجیره اعتبارسنجی گواهی مبدا بین المللی، صادرکنندگان ایرانی می‌توانند سریع‌تر از پیش کالاهایشان را از گمرک‌های خارجی ترخیص کنند.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور پیگیری الحاق اتاق به این زنجیره، در حکمی «حجت‌الله بهروز» و «محمدمهدی کاشف» را به عنوان نماینده به اتاق بازرگانی بین‌المللی معرفی کرده است.
حجت‌الله بهروز و محمدمهدی کاشف مسئول مذاکره با کمیته بین‌المللی اعتبارسنجی اتاق بازرگانی بین المللی خواهند بود و الحاق اتاق ایران و تمامی اتاق‌های استانی به زنجیره اعتبارسنجی گواهی مبدا بین المللی در دستور کار قرار می‌گیرد.
فدراسیون اتاق بازرگانی بین المللی در این راستا پروتکل زنجیره اعتبارسنجی گواهی مبدا را در جهت یکپارچه سازی و بهبود کیفیت صدور و ارائه اسناد گواهی مبدا تصویب کرده است.
یکی از مهم‌ترین وظایف اتاق بازرگانی بین المللی، ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در فرآیندهای اجرایی میان اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیاست.
اتاق بازرگانی بین‌المللی، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و تخصصی است که از سال ۱۹۱۹ در پاریس فعالیت خود را آغاز کرده است.
مهم‌ترین هدف اتاق بازرگانی بین الملل، خدمت به تجارت جهانی و افزایش سرمایه گذاری‌ها با ترویج مبادلات و سرمایه گذاری، گشایش بازارهای جهان به روی کالا‌ها و خدمات و جریان آزاد سرمایه است که از طریق ۱۶ کمیسیون، امور مهم و اساسی تاثیرگذار بر بازرگانی بین المللی را پوشش می‌دهد.
اتاق‌های بازرگانی، بانک ها، شرکت‌های بیمه باربری، شرکت‌های بازرسی، سندیکاهای حمل و نقل و شرکت‌های بزرگ تجاری از بیش از ۱۳۰ کشور جهان عضو ICC هستند.

منبع : http://www.iribnews.ir/fa/news/1825748

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار