ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چهار پروژه‌ای‌ که سعی دارند اقتصاد گیگی را به‌نفع کارگران بهبود بخشند:

0
نگاهی به چند پروزه:
اقتصاد گیگی روشی از اشتغال است که در آن افراد به‌جای آنکه برای یک کارفرمای مشخص کار کنند، به کارهای پاره‌وقت و مستقل از هم مشغول می‌شوند که هرکدام درآمد خود را دارند.

 اقتصاد پلتفرمی (Platform Economy) مزیت‌ها و ایرادهای بسیاری برای کارگران دارد. ما می‌توانیم پیش از آنکه دیر شود این ایراد‌ها را برطرف کنیم. شرکت اوبر سومین کارفرمای بزرگ جهان است. در کمتر از یک دهه بیش از نیم میلیارد نفر از پلتفرم‌های به‌محض تقاضا (On-demand) برای امرار معاش استفاده خواهند کرد. پس لحظه ایده‌آلی است تا سعی کنیم این پلتفرم‌ها را به‌گونه‌ای بسازیم که به‌خوبی به‌نفع کارگران کار کنند. اگر اقتصاد گیگی با اوبر مزیت‌هایی دارد (ساعات کاری انعطاف‌پذیر و راهکارهای موقت برای کسانی که به‌دنبال شغل‌های ثابت هستند)، کسب درآمد کافی از آن برای پرداخت صورت حساب‌ها هم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

Workable Futures Initiative، پروژه‌ای در سازمان غیرانتفاعی Institute for the Future است که سعی دارد به اقتصاد نوپای پلتفرمی کمک و برخی از چالش‌های آن را حل کند. دوین فیلدر مدیر تحقیق این سازمان می‌گوید: «اگر نگاهی به قرن بیستم بیاندازید، متوجه می‌شوید که ما اول صنعتی شدیم و بعد به چگونگی صنعتی شدن فکر کردیم. صنعتی شدن جنگ و جدل‌های بزرگی را در سطح ملی و بین‌المللی به وجود آورد. چه خوب می‌شود اگر بتوانیم از آن درس بگیریم و دیگر آن نابسامانی‌ها را تکرار نکنیم.» محققان در یک گزارش جزئیات موارد کاربردی و غیرکاربردی در اقتصاد گیگی امروز را بیان کردند. فیلدر می‌گوید: «پلتفرم‌ها می‌توانند اشتغال ایجاد کنند و می‌توانند کمک کنند دسترسی به انواع کارها افزایش پیدا کند، زیرا دیگر قرار نیست برای ۴۰ ساعت کار در هفته هر روز به ساختمانی در مرکز شهر برویم.»
افرادی که کار ندارند و به‌دنبال شغل‌های ثابت هستند تا زمان یافتن شغل مورد نظر خود می‌توانند با استفاده از این پلتفرم‌ها به‌سرعت شغل‌های موقت برای خود دست و پا کنند. افرادی که معلولیت دارند یا از برنامه منظمی برخوردار نیستند، می‌توانند از مزیت ساعات‌ کاری انعطاف‌پذیر آن استفاده کنند. برخی شواهد نشان می‌دهند که زنان برخلاف مشاغل معمولی تمایل بیشتری به پلتفرم‌های به‌محض تقاضا دارند. از سوی دیگر، زمان‌بندی‌های کاری ممکن است متغیر باشند؛ بنابراین، کارگران نمی‌توانند به اندازه نیازشان درآمد داشته باشند.

اگر نگاهی به قرن بیستم بیاندازید، متوجه می‌شوید که ما اول صنعتی شدیم و بعد به چگونگی صنعتی شدن فکر کردیم. صنعتی شدن جنگ و جدل‌های بزرگی را در سطح ملی و بین‌المللی به وجود آورد

کارگران کمتر از مزایا بهره‌مند می‌شوند و در برخی موارد ممکن است با شکل‌های جدیدی از تبعیض روبه‌رو باشند. این سازمان در یک جلسه طراحی در دسامبر ۲۰۱۶، از تیم‌های جهانی دعوت به عمل آورد تا به‌دنبال فکرهای بکر برای مخاطب قرار دادن این چالش‌ها باشند و پلتفرم‌های مثبتی را ایجاد کنند که می‌توانند وسایل امرار معاش منصفانه را فراهم سازند. هم‌اکنون به چهار تیم کمک‌هزینه اعطا شده است تا پیشنهادات بیشتری را ارائه دهند. از نظر یکی از این تیم‌ها که در بارسلونای اسپانیا مستقر است، بزرگ‌ترین چالش اقتصاد پلتفرمی تمرکز قدرت و وابستگی این اقتصاد به سرمایه‌گذارانی است که به‌دنبال سودهای کوتاه‌مدت هستند. آن‌ها روی یک مدل حکومتی جدید کار می‌کنند که اصول ارتباطی و مالکیت مشترک را با ایده‌هایی از شبکه‌های مشارکتی ادغام می‌کنند. Taskrabbit تیمی از ایالات متحده است که درباره این موضوع که چرا کارگران برای پیوستن به تعاونی‌ها مردد هستند، تحقیق می‌کند و کمپین بازاریابی جدیدی را برای استخدام کارگران با استفاده از Loconomics به‌عنوان بنچ‌مارک مورد آزمایش قرار می‌دهد. سومین تیم که در دوبلین مستقر است، یک ایده پلتفرمی را آزمایش می‌کند که برای افراد معلول ساخته شده و یافتن شغل مرتبط با این افراد را برایشان آسان‌تر و از چالش‌های خاصی مانند ضعف حافظه یا مشکل پردازش اطلاعات پشتیبانی می‌کند. چهارمین تیم از میلان زبان مربوط به پلتفرم‌های مثبت را مطالعه می‌کند و سعی دارد تعریف بهتری از یک پلتفرم مثبت ارائه دهد. ظرف سه ماه آینده، هر تیم از ۹ هزار دلار کمک‌هزینه برای توسعه ایده‌های خود استفاده خواهند کرد.

مترجم:

منبع : http://www.shabakeh-mag.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار