ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پایداری صندوق های بازنشستگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان از برنامه های اصلی دولت است:

0
دکتر ربیعی در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی:

پایداری صندوق های بازنشستگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان از برنامه های اصلی دولت است.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پایداری صندوق های بازنشستگی را از جمله برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی ربیعی امروز همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که در مجموعه فرهنگی ورزشی نگین برگزار شد، افزایش قدرت خرید بازنشستگان را نیز از دیگر برنامه های دولت دوازدهم عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی گفت : هیچ فردی در این امور دخالت نمی کند و این رویه در دولت نیست و رئیس جمهور از شما بازنشستگان و از ما حمایت می کند و اعضای هیات دولت کمک خواهند کرد. هدف ما از ابتدا حفظ استقلال این صندوق بود.

دکتر ربیعی ضمن قدردانی از حمایت تشکل های کارگری اظهار کرد: بازنشستگی و سالمندی در کشور روزبروز به یکدیگر نزدیک می‌شوند، البته در سایر صندوقها سن بازنشستگی با سن سالمندی همراه نیست و حتی بازنشسته  های ۴۵ ساله نیز داریم.

وی افزود: جامعه آینده رو به سالمندی می‌رود، امروز ٧ میلیون و ٢٠٠ هزار سالمند داریم و در سالهای نه چندان دور با ٣٠ میلیون سالمند مواجه خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که وظیفه پایدارسازی صندوق ها و حفظ قدرت خرید و ارتقای معیشت بازنشستگان را بر عهده داریم ، عنوان کرد: باید در سال های گذشته مراقبت میکردیم که منحنی مستمری بگیری زیر خط تورم نیفتد، اما متاسفانه این اتفاق در سال های گذشته رخ داد.

دکتر ربیعی ادامه داد: خوشبختانه در این دولت در گام اول مصائب صندوق ها که پنهان شده بود را تبیین و روشن سازی کردیم و اکنون مساله صندوق ها جزو چهار برنامه اصلی دولت قرار گرفته است.

وی افزود: قرار است در جلسات آتی هیات وزیران طرحی که پیرامون پایدارسازی صندوق ها تهیه کرده ایم بررسی کنیم تا در دولت و بخشی دیگر در  مجلس مصوب و منجر به پایدارسازی صندوق ها شود. طی دو برنامه پنج ساله  باید بتدریج بدهی دولت به تامین اجتماعی بازگردد.

دکتر ربیعی با بیان این که تامین اجتماعی قبلا صندوقی همانند صندوق کارپردازی بود، گفت: در حالی که معتقدم یک صندوق ماهیت زندگی اجتماعی دارد، همواره به خرد دوران سالمندی و بازنشستگی معتقدم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ١٠٠ میلیارد تومان بابت رفاهیات و اعطای تسهیلات برای ٣٠ هزار وام بدون بهره تخصیص داده ایم ، اظهار کرد: ٣٠ هزار سهمیه اعزام به مشهد داریم و هزار سفر عتبات عالیات هم به آن افزوده می‌شود. همچنین بیمه تکمیلی را دنبال خواهیم کرد و تلاش می کنیم خدمات بیمه تکمیلی ارتقا یابد. امیدواریم روزی تامین اجتماعی خودش بتواند خدمات بیمه تکمیلی را ارائه کند.

وی با اشاره به بحث بازنشسته های بدون مسکن گفت: مذاکره بسیاری انجام دادیم و نمی خواهیم این طرح شبیه مسکن مهر شود. برای این امر ٢٠٠ میلیارد تومان اختصاص دادیم و نمی خواهیم بدون محابا کار کنیم تا این پول بسوزد. باید با دقت خوبی  کار را پیش ببریم.

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/48188/2/48188.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار