ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

علم بهتر است یا ثروت؟

0

علم بهتر است یا ثروت؟ سؤالی تکراری و آشنا که همه‌ی ما حداقل یک بار در دوران تحصیل در مورد آن انشا نوشته‌ایم. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برای آنها داشتن پول و ثروت، بهتر از این است که از علم و دانش برخوردار باشند. در مقابل، عده‌ی زیادی معتقدند که بدون علم و دانش، نمی‌توان خود را با شرایط جامعه‌ای که رو به‌ رشد است، وفق داد. شما در این مورد چه نظری دارید؟

حتما بارها به این سؤال فکر کرده‌اید که علم بهتر است یا ثروت؟ شاید بارها در مورد آن انشا نوشته‌اید و علی‌رغم میل و آگاهی باطنی خود، طرف علم را گرفته‌اید. نویسنده‌ی این مقاله، پاسخ این سؤال را از دیدگاه خود بررسی می‌کند.


مقاله مرتبط: چگونه هدف تعیین کنیم؟

در دنیای مدرن امروز، اکثر افراد اعتقاد دارند که ثروت از علم بهتر است. در مقابل، کسانی هستند که معتقدند بدون علم و دانش نمی‌توان با جامعه‌ای که با سرعت تمام، رو به رشد و تعالی حرکت می‌کند، همراه شد. در برخی سطوح خاص، داشتن مقداری ثروت یا دانش، فوایدی برای افراد دارد. با داشتن ثروت و دانش می‌توانیم جایگاه بهتری در زندگی داشته باشیم و در برخی زمینه‌های زندگی به موفقیت دست پیدا کنیم. مثلا، داشتن مقدار قابل توجهی پول باعث می‌شود تا شرکت خود را پایه‌گذاری و در آن سرمایه‌گذاری کنیم و در نتیجه به ثروت زیادی دست یابیم. علاوه بر این، زمانی که می‌خواهیم یک کسب‌و‌کار راه بیندازیم، باید در مورد آن و مسائل مرتبط با آن، دانش و اطلاعات کافی داشته باشیم. داشتن این اطلاعات، رشد کسب‌و‌کار ما را تضمین خواهد کرد.

ثروت زیاد، آسایش در زندگی را به همراه دارد، البته اگر بدانیم که چطور از ثروت خود استفاده کنیم. با پول به راحتی می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم و مجبور نیستیم از برخی مخارج، صرف‌نظر کنیم. با پول می‌توانیم شرایط بهتری برای تحصیل فرزندان‌مان فراهم کنیم و رژیم غذایی سالم، مقوی و کاملی را برای آنها تدارک ببینیم. از طرف دیگر، علم می‌تواند سبک زندگی ما را بهبود ببخشد و آن را بهینه‌سازی کند. با کمک علم است که می‌توانیم ماشین آلاتی برای راحت‌تر کردن زندگی بسازیم.

قدرت پول، ما را قادر می‌سازد تا در شرایط سخت مالی، به دوستان‌مان کمک کنیم و با کمک مالی خود، اندکی از نگرانی‌های آنها را کاهش دهیم. اگر به راهنمایی نیاز داشته باشند، داشتن علم و اطلاعات کافی، به ما کمک می‌کند که بتوانیم به صحبت‌هایشان گوش بدهیم، منطقی فکر کنیم، راه‌حل‌های صحیح را پیش پایشان بگذاریم و به آنها در تصمیم‌گیری کمک کنیم.

ما در شرایط مختلف زندگی تصمیماتی می‌گیریم که بازتابی از پتانسیل‌ها و توانایی‌های ماست. با داشتن علم و آگاهی کافی، می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌های خود استقلال داشته باشیم و مطمئن شویم که تصمیمات و قضاوت‌هایمان صحیح هستند. داشتن پول، استقلال مالی را به دنبال دارد. در آینده اگر کسب‌و‌کارمان با مشکلی مواجه شود، این استقلال مالی به ما کمک می‌کند که از پس شرایط سخت بربیاییم، روی پای خود بایستیم و همه چیز را از نو آغاز کنیم.

بهتر است که جایگاه علم و ثروت را از زوایای مختلف زندگی بررسی کنیم.

موفقیت در کسب‌و‌کار

تحصیل، راهی برای کسب دانش، آگاهی و موفقیت در زندگی است. تحصیلات و کسب علم و آگاهی بیشتر در زمینه‌های مختلف، شرایطی را برای فرد فراهم می‌کند تا با اتخاذ تصمیم‌های صحیح، به موفقیت دست یابد؛ موفقیتی که به افزایش درآمد و امکانات منجر خواهد شد. تحصیلات خوب، یکی از کلیدهای موفقیت در پیدا کردن شغل خوب و به دنبال آن، داشتن یک زندگی معقول و مناسب است. با داشتن تحصیلات می‌توانیم وظایف محول شده در محیط کار را به خوبی انجام دهیم و با کسب مهارت‌ها و آگاهی بیشتر در زمینه‌ی کاری خود، به ارتقای شغلی دست پیدا کنیم. اشتیاق برای تحصیلات بیشتر و کسب علم، دامنه‌ی دید و ذهن ما را وسیع‌تر می‌کند. اگر بتوانیم از علمی که کسب کرده‌ایم به‌درستی استفاده کنیم، این آگاهی، در رفتار و شخصیت ما بروز می‌کند. با داشتن آگاهی کامل از یک موضوع، از ارائه‌ی نظرات در مسائل مربوطه، نمی‌ترسیم.

داشتن سرمایه‌ی زیاد هم برای یک کسب‌و‌کار، ضروری است. به ما اطمینان می‌دهد تا بتوانیم ناملایمات و مشکلات دوره‌های مختلف پیشرفت در تجارت را تحمل کنیم و پشت سر بگذاریم. داشتن سرمایه‌ی قابل قبول به خصوص برای شروع یک کسب‌و‌کار، بسیار حیاتی است، چرا که تازه در حال شکل‌گیری و پا گرفتن است و ارائه‌ی محصولات و کسب درآمد از آنها، به زمان زیادی احتیاج دارد.

برای شروع یک کسب‌و‌کار، داشتن مقدار قابل توجهی سرمایه، بسیار مهم است. این اطمینان مالی شرایطی را فراهم می‌کند که افراد می‌توانند ایده‌ها و تفکرات بزرگ‌تر خود را پیاده کنند و کمبود منابع مالی و بودجه، مانع آنها برای اجرای ایده‌های بزرگ نخواهد بود. داشتن سرمایه‌ی زیاد، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های یک کسب‌و‌کار است. یک شرکت، برای داشتن امکانات و کارمندان خوب و به دنبال آن تولید محصول باکیفیت، نیاز به پول دارد. با کمک پول است که یک شرکت می‌تواند بهترین افراد را استخدام و بهترین ایده‌ها را اجرا کند و برای گسترش کسب‌و‌کار، امکانات بیشتری به آن بیفزاید. علاوه‌بر اینها، پول زیاد، شرایطی را فراهم می‌کند که در آن، یک شرکت می‌تواند با ابزارهایی چون تبلیغات، بازار فروش خود را گسترش دهد.

علم هم نقش مهمی در موفقیت ما دارد. برای موفقیت در کسب‌و‌کار و شغل، یاد گرفتن مهارت‌های جدید و مختلف، ضروری است. آگاهی و مهارت کافی در زمینه‌های مختلف مثلا برقراری ارتباط، برنامه‌ریزی، بهره‌وری یا خلاقیت، به موفقیت هر چه بیشتر ما در محیط کار منجر می‌شود. یک کارمند فروش باید بتواند مهارت‌ها و تکنیک‌های لازم برای برقراری ارتباط با مشتری را یاد بگیرد تا از این طریق محصولات بیشتری بفروشد. صاحبان مشاغل گوناگون باید بتوانند برنامه‌ای مدون برای اجرای وظایف خود داشته باشند و خودشان را برای رویدادها و تغییرات پیشِ رو، آماده کنند.


مقاله مرتبط: راز موفقیت کسب و کارهای کوچک چیست؟

موفقیت در کسب و کار - علم بهتر است یا ثروت

در دنیای امروز که کسب‌و‌کارها با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت و رشد هستند، کسب موفقیت کاری بسیار دشوار است. چون رقابتِ سخت و تنگاتنگی پیش روی همه‌ی ما قرار دارد و رقیبان زیادی در سطوح مختلف داریم. حتی برای شروع رقابت، باید اطلاعات و دانش کافی در زمینه‌ی فعالیت خود داشته باشیم. این آگاهی با کسب علم و تجربه به‌دست خواهد آمد و توانایی تصمیم‌گیری صحیح را به ارمغان می‌آورد. اگر آگاهی کافی از شرایط موجود و علم کافی در زمینه‌ی فعالیت خود نداشته باشیم، بسیاری از فرصت‌ها را از دست خواهیم داد و نمی‌توانیم با دشواری‌های پیش رو، مقابله کنیم.

با افزایش آگاهی و کسب علم، می‌توانیم ذهن خود را برای رویارویی با مشکلات مختلف آماده کنیم. در بسیاری از مراحل زندگی، باید در مقابل مشکلات و دشواری‌های مختلف بایستیم و موانع زیادی را از پیش روی خود برداریم. گاهی اوقات، به دلیل پیچیده شدن شرایط و بزرگ شدن مشکلات، از پس آنها بر نمی‌آییم اما هر مشکلی، راه‌ حلی دارد. پیش از اینکه برای حل هر مشکل اقدامی صورت گیرد، باید آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم. این مشکلات را باید هم از دید و جایگاه خود و هم از دید دیگران ببینیم. با انجام این کار، ریشه‌ی مشکل را پیدا می‌کنیم و با آگاهی کافی، راه‌ حل‌های مختلف و متعددی برای آن می‌یابیم. علاوه بر این، با این شیوه می‌توانیم ذهن خود را وسیع‌تر کنیم و در مراحل و مشکلات مختلف، دامنه‌ی وسیع‌تری از شرایط را ببینیم و بررسی کنیم. گاهی اوقات، فارغ از اینکه چه اندازه تلاش کرده‌ایم، نمی‌‌توانیم راه حل صحیحی برای مشکل پیدا کنیم. با داشتن آگاهی کافی، می‌توانیم یک مشکل بزرگ را به مشکلات کوچک‌تر تقسیم کنیم و کم‌کم آنها را از پیش رو برداریم.

با کمک قدرتی که این آگاهی به ما می‌دهد، می‌توانیم بر مشکلات کوچک‌تر تمرکز کنیم و آنها را از پیش رو برداریم و سپس با آمادگی بیشتر به دنبال حل ریشه‌ای مشکل باشیم. برخی راه حل‌ها ممکن است در اولین لحظه به فکر ما نرسند اما به مرور زمان که با مشکلات‌مان دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و آنها را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم، راه‌‌حل‌ها و توضیحات بهتری برای آنها پیدا خواهیم کرد.

آسایش در زندگی

حتما این جملات را بارها از زبان افراد مختلف شنیده‌اید: «پول همه چیز نیست.» یا «پول خوشبختی نمی‌آورد.» اما اگر بخواهیم صادق باشیم، پول می‌تواند آسایش ما را در زندگی تأمین کند. پول می‌تواند کیفیت را به زندگی ما اضافه کند. با پول است که می‌توانیم رژیم غذایی سالم و کاملی داشته باشیم، خانه‌ی راحت و بزرگی برای خانواده فراهم کنیم و لباس‌های شیک و باکیفیت بپوشیم. در واقع، محصولات باکیفیت، از محصولات معمولی، گران‌تر هستند. با کمک پول می‌توانیم به بسیاری از آرزوهایمان برسیم و لازم نیست نگران مسائل مالی باشیم و درگیر مشکلات روزمره‌ی زندگی شویم. با کمک پول است که می‌توانیم آسایش را برای خود و خانواده‌مان تأمین کنیم و امکانات تفریح و سرگرمی را به راحتی در اختیار داشته باشیم. بنابراین، پول، زندگی را راحت‌تر می‌کند و موجب آرامش بیشتر ما می‌شود.

آسایش در زندگی - علم بهتر است یا ثروت

با علم و دانش می‌توانیم از طریق اختراع فناوری‌های جدید، زندگی خود و دیگران را راحت‌تر کنیم. تولید و ساخت محصولات جدید برای راحت‌تر کردن زندگی، با کمک علم و دانش، امکان‌پذیر است. با کمک فناوری‌های جدید، می‌توانیم زندگی سالم‌تری داشته باشیم و مجبور نیستیم زیاد کار کنیم. همین‌ها باعث می‌شود که آسودگی بیشتری را در زندگی تجربه کنیم.

علاوه بر موارد گفته شده، علم می‌تواند کارکردهای دیگری نیز داشته باشد، مثلا با عرضه‌ی محصولات جدید، به افراد کمک می‌شود تا ظاهر خود را بهبود ببخشند و این ظاهر زیباتر، موجب آرامش فکری آنها می‌شود. فناوری‌های جدید، زندگی‌های ما را راحت‌تر کرده‌اند. به عنوان مثال، وسیله‌ای مانند کولر را در نظر بگیرید. در اوج گرمای تابستان، از باد خنک و مطبوع کولر لذت می‌بریم و مجبور به تحمل گرمای طاقت‌فرسا نیستیم. بنابراین، علم هم به نوعی موجب راحت‌تر شدن و لذت‌بخش‌تر شدن زندگی می‌شود.


مقاله مرتبط: موفقیت چیست؛ آیا معنای آن را درست درک کرده‌ایم

روابط دوستانه

زمانی که بتوانید به دوستان‌تان در شرایط سخت مالی کمک کنید، روابط دوستانه بین شما تقویت می‌شود. البته نه فقط مسئله‌ی مالی، بلکه از خودگذشتگی و محبت شماست که این روابط دوستانه را محکم می‌کند. علاوه بر این، کمک کردن به دوستانی که در شرایط سخت مالی قرار دارند از روش‌های دیگر مثل دعوت کردن از آنها برای شرکت در فعالیت‌های تفریحی مختلف، می‌تواند به بهبود شرایط روحی آنها کمک کند. حتی اگر امکان کمک مالی را نداشته باشید، می‌توانید با اشتراک گذاشتن منابع و امکانات خود، به حل مشکلات آنها کمک کنید.

روابط دوستانه - علم بهتر است یا ثروت

یک دوست واقعی، نقش بسیار مهمی در زندگی هر فرد ایفا می‌کند. دوستان خوب، در شرایط سخت به یکدیگر کمک می‌کنند. علاوه بر شرایط سخت، بهترین و زیباترین لحظات زندگی را با هم سهیم می‌شوند. در واقع، در شادی و غم، در کنار هم هستند. دوستان واقعی می‌توانند مشکلات یکدیگر را بشنوند، به آنها توجه کنند، تجربیات و اطلاعات خود را در مورد آن مشکل در اختیار هم بگذارند و به یکدیگر در تصمیم‌گیری کمک کنند. برای بسیاری از ما پیش آمده که در شرایط سختی گیر افتاده‌ایم و یک دوست با راهنمایی و کمک‌هایش توانسته ما را نجات دهد و به زندگی عادی برگرداند. نیازی نیست که ما خودمان همه‌ی شرایط سخت و دوراهی‌های زندگی را تجربه کنیم، کافی است تا از تجربیات یکدیگر درس بگیریم. تجربیات و اطلاعات دوستان و نزدیکان، به ما آگاهی کافی می‌دهد تا خودمان را برای مشکلات پیش رو آماده کنیم و اشتباهات دیگران را تکرار نکنیم. رد و بدل کردن این اطلاعات و تجربیات نه تنها روابط دوستانه‌ی ما را نزدیک‌تر می‌کند، بلکه منبعی ارزشمند از اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد که در هیچ کتاب و مدرسه‌ای آموزش داده نمی‌شود. مثال ساده‌ای که برای این مورد می‌توان عنوان کرد، مشکلاتی است که ما در دوران مدرسه در فهم درس‌ها داشته‌ایم. در این شرایط اولین راهی که به ذهن‌مان خطور می‌کرد، پرسیدن از یک دوست بود. دوستان خوب هم معمولا برای حل مشکل هم‌کلاسی و رفیق خود، تمام تلاش‌شان را می‌کنند.


مقاله مرتبط: با جالب‌ترین فواید دوستی برای سلامتی آشنا شوید

استقلال

افرادی که درآمد خوبی دارند و از نظر مالی تأمین هستند، از استقلال مالی برخوردارند و بدون ترس از مشکلات مالی می‌توانند زندگی رؤیایی خود را بسازند. این افراد، دغدغه‌ی مالی ندارند و مجبور نیستند برای داشتن زندگی معمولی و رفع نیازهای ضروری زندگی، از بسیاری از تمایلات و آرزوهای خود دست بکشند. با داشتن پول، افراد می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و استرس ناشی از دغدغه‌های مالی را تجربه نمی‌کنند. با وجود پول، افراد لازم نیست برای تأمین ضروری‌ترین مایحتاج زندگی، وام‌های زیاد بگیرند. می‌توانند بهترین شرایط تحصیلی و به‌روزترین امکانات را برای فرزندان خود تهیه کنند. همه‌ی این عوامل، دست به دست هم می‌دهند تا تمکن مالی، استقلال را برای فرد به دنبال داشته باشد.

استقلال - علم بهتر است یا ثروت

داشتن علم و آگاهی کافی، ما را در راه استقلال در زندگی، هدایت می‌کند. در واقع ما را به نوعی تربیت می‌کند تا کمتر به دیگران متکی باشیم. انسان‌ها اگر آگاهی لازم در زمینه‌های مختلف را کسب کرده باشند، به راحتی می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را به تنهایی حل کنند. علاوه بر این، با علم و آگاهی می‌توانیم اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم. در این شرایط، از کسانی که می‌خواهند توانایی‌ها و آگاهی ما را زیر سؤال ببرند یا به آن شک کنند هیچ ترسی نخواهیم داشت. علم و دانش به ما کمک می‌کند که درست و غلط را از هم تشخیص دهیم و در شرایط مختلف به خوبی درک کنیم که چه کاری را باید انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم. به این ترتیب، در حل مشکلات و در شرایط مختلف، می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و مستقل باشیم.

نتیجه‌گیری

داشتن علم و ثروت، هر دو توأم با هم، برای شروع مسیر یک زندگی موفق لازم است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که داشتن یکی از این موارد و حذف کردن مورد دیگر، کافی است اما حقیقت این است که هر دوی این عوامل برای داشتن زندگی موفق لازم است و باید تعادلی بین آنها برقرار شود. بدون تحصیلات کافی و صحیح، حتی نمی‌توانیم ساده‌ترین وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم چون آگاهی کافی نداریم و نمی‌توانیم از همه‌ی توانایی‌های خود به‌درستی استفاده کنیم.

معمولا کارمندان، برای اجرای استراتژی‌های کسب‌و‌کار، به صورت گروهی فعالیت می‌کنند و در طوفان‌های فکری، اطلاعات و دانش خود را در مورد یک موضوع و وظیفه‌ی خاص، عرضه می‌کنند و با دیگر اعضای گروه به اشتراک می‌گذارند. ما هم برای شرکت در چنین جمع‌هایی و بیان نظرات خود، باید به اندازه‌ی دیگران یا حتی بیشتر از آنها، اطلاعات و آگاهی درباره‌ی موضوعات، داشته باشیم.

پولی را که جمع می‌کنیم، می‌توانیم برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود هزینه کنیم یا در کسب‌و‌کار دیگران سرمایه‌گذاری کنیم. با بررسی‌ها و تحقیقات کافی و دقیق، می‌توانیم تصمیم بگیریم که بهتر است کجا پول‌مان را خرج کنیم و چطور این سرمایه را افزایش دهیم. داشتن پول بیشتر این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا دامنه‌ی کسب‌و‌کار خود را گسترش دهیم و فعالیت در زمینه‌های دیگر را نیز امتحان کنیم.

برای بسیاری از افراد که به دنبال زندگی شادتر و راحت‌تر هستند، پول به یک هدف اصلی تبدیل می‌شود. افراد همواره به دنبال روش‌هایی می‌گردند تا مهارت‌های خود را افزایش دهند و موقعیت شغلی خود را بهتر کنند یا شغل بهتری پیدا کنند و در شرکت، خود را به خوبی نشان دهند. چرا که موقعیت شغلی بهتر، به داشتن درآمد بیشتر منجر می‌شود و شرایطی را فراهم می‌کند که فرد بتواند بدون دغدغه‌ی مالی، زندگی کند و استقلال مادی داشته باشد.

با داشتن تخصص و آگاهی، افراد از ارائه‌ی نقطه نظرات خود نمی‌ترسند و اعتمادبه‌نفس دارند. به این ترتیب، ترغیب می‌شوند تا اهداف خود را دنبال کنند و به شهرتی در این زمینه برسند. علاوه بر این، اگر در یک زمینه، علم کافی داشته باشیم، حتی می‌توانیم دنیا را با ابداعات و خلاقیت‌های خود تغییر دهیم و با ساخت فناوری‌های نو، در جهت آسایش دیگران هم قدمی برداریم.

ما در زندگی روزمره‌مان، نمی‌توانیم به تنهایی از پس همه‌ی شرایط سخت بر بیاییم. در این شرایط، دوستان خوب و دلسوز با روش‌های مختلف از جمله با در اختیار گذاشتن اطلاعات و تجربیات خود می‌توانند به ما کمک کنند. این اطلاعات را ممکن است از مطالعه به دست آورده باشند یا نتیجه‌ی تجربیات شخصی آنها باشد. با داشتن این اطلاعات می‌توانیم در شرایط مشابه، عملکرد صحیحی داشته باشیم و تجربیات تلخ دیگران را تکرار نکنیم. کمک مالی، یکی دیگر از روش‌هایی است که دوستان خوب در شرایط سخت می‌توانند از طریق آن، از ما پشتیبانی کنند تا بحران‌های مالی را پشت سر بگذاریم.

علم و ثروت، هر دو نقشی اساسی در زندگی بسیاری از افراد ایفا می‌کنند و البته برقراری تعادل بین آنها، نکته‌ای کلیدی و مهم است. با داشتن هر دوی این عوامل می‌توانیم درک کاملی از محیط خود داشته باشیم و در شرایط مختلف، کنترل زندگی را به‌دست بگیریم.

ثروت‌های عادی ممکن است دزدیده شوند ولی ثروت‌های واقعی، دزدیدنی نیستند. در روح شما، چیزهای ارزشمندی وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند آنها را از شما بگیرد.

منبع : http://chetor.com/44082

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار