ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چطور هزینه های سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانید؟

0

راه‌هایی برای کاهش هزینه های سرمایه گذاری:

سرمایه گذاران معمولاً هزینه های سرمایه گذاری را نادیده می‌گیرند و بیشتر بر سودهای تاریخی تمرکز می‌کنند. ولی کاهش هزینه های سرمایه گذاری می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر سودآوری شما، به خصوص در درازمدت داشته باشند. مهم‌تر از آن، هزینه های سرمایه گذاری یکی از چند متغیر تأثیرگذار بر سودآوری هستند که سرمایه گذاران می‌توانند آن را کنترل و مدیریت کنند. شما نمی‌توانید بر آنچه در اقتصاد، بازار بورس یا یک شرکت خاص اتفاق میفتد، تسلط بیابید، ولی می‌توانید بر هزینه هایی که در مسیر سرمایه گذاری بسته به انتخاب‌هایی که دارید، کنترل داشته باشید.

هزینه های سرمایه گذاری به دو بخش مهم زیر تقسیم می‌شوند:

کارمزد خرید و فروش: کارمزد یک هزینه معمولاً ثابت برای هر معامله خرید و فروشی که در بورس انجام می‌دهید، است. کارمزد خرید و فروش می‌تواند براساس کارگزاری که شما برمی گزینید تغییر کند، چراکه برخی کارگزاری ها تخفیفاتی را برای مشتریان خود قائل می‌شوند؛ ولی محاسبه آن شفاف و آسان است. کارمزد خرید و فروش بیشتر برای معامله سهام در بورس معنی پیدا می‌کند و تا زمان نگارش این آموزش به این صورت است که شما هنگام خرید و فروش سهام به ترتیب موظف به پرداخت چیزی در حدود ۰٫۵ درصد و ۱ درصد از ارزش معامله بابت هزینه کارمزد هستید.

هزینه های مدیریتی: این نوع از هزینه ها معمولاً به سرمایه گذاری در صندوق اعمال می‌شوند، نظیر صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های قابل معامله در بورس. برای اطلاع دقیق از هزینه هر یک از این صندوق ها باید به امیدنامه صندوق مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید. برخی از صندوق ها جهت ایجاد جذابیت‌های سرمایه گذاری برای مشتریان از برخی هزینه های خود صرف‌نظر می‌کنند.

اگر بخواهید در مورد صندوق های سرمایه گذاری اطلاعات کاملی به دست آورید نخست باید به وب‌سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران مراجعه کنید. در این وب‌سایت، لیست کلیه صندوق هایی که به تفکیک در سهام، اوراق مشارکت و یا هر دو این‌ها سرمایه گذاری کردند، مشاهده کنید و اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه مدیریت صندوق و هزینه های احتمالی خریداران را به دست آورید. ما در مقاله آموزشی چرا باید در صندوق های صرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری کرد، توضیحات نسبتاً کاملی در مورد صندوق‌ها ارائه کرده‌ایم.

چرا اطلاع دقیق از هزینه های سرمایه گذاری تا این حد مهم است؟

هزینه های سرمایه گذاری سرمایه شما را می‌بلعند و سودآوری شما را در طول زمان کاهش می‌دهند (کاهش هزینه های سرمایه گذاری عکس این اتفاق را به وجود می آورد). در بدترین حالت ممکن هیچ تضمینی وجود ندارد که شما از خرید و فروش سهام سودی به دست آورید، اما پرداخت کارمزد بابت خرید و فروشتان قطعی و تضمین شده است و ارتباطی با سود یا زیان کردن شما ندارد. از طرفی حتی اگر سرمایه گذاری شما در یک سال کاهش یابد، شما هنوز هم باید هزینه مدیریتی را بپردازید که بعداً از تراز سرمایه گذاری تان کسر می‌شود.

توجه کنید که آسیب واقعی در طول درازمدت خود را نشان می‌دهد، جایی که هزینه های کارمزد خرید و فروش و همین‌طور کارمزد مدیریتی سودآوری شما را کاهش می‌دهند.

حالا کاهش هزینه های سرمایه گذاری چگونه می تواند به وقوع بپیوندد؟

اگر شما در دارایی هایی نظیر سهام سرمایه گذاری می‌کنید، تقریباً هیچ راهی برای فرار از پرداخت کارمزد خرید و فروش وجود ندارد. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که هدفتان این باشد که خرید و فروش احساسی و شتاب‌زده را ترک کنید و از معامله غیرضروری اجتناب کنید تا هزینه های خود را پایین نگه دارید.

اگر شما مسیر صندوق ها، مثل صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا ETF ها را انتخاب کرده‌اید، باید هزینه های مدیریتی و هزینه ای که صندوق ها می‌گیرند و آنچه را شما به خاطر پولتان به دست می‌آورید، در نظر بگیرید و از آن آگاهی کامل به دست آورید.

اطمینان پیدا کنید که هزینه ها و تأثیری که بر سرمایه گذاری های شما دارند درک می‌کنید، خصوصاً اگر هدف سرمایه گذاری تان درازمدت است. فراموش نکنید صندوق ها باید هزینه های مدیریتی خود را در امیدنامه صندوق افشا کرده و شما هم قبل از سرمایه گذاری در صندوق، امیدنامه آن‌ها را به دقت مطالعه کنید.

منبع:  مدیرمالی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار