ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعریف رونق چیست؟

0

دوره زمانی که در آن فروش یک محصول یا فعالیت تجاری به سرعت افزایش می‌یابد، رونق گفته می‌شود. در بازار سهام، دوره رونـق با بازار صعودی و رشد شاخص و افزایش قیمت سهام بورسی همراه است، درحالی‌که رکود هم با بازار نزولی و افت بازار گره خورده است. طبیعت چرخه‌ای بازار و به‌طورکلی اقتصاد نشان می‌دهد که هر رشد اقتصادی بزرگ بازار پر رونـق در تاریخ با یک رشد پایین بازار رو به رکود همراه بوده است.

توضیحات مدیر مالی در مورد رونـق

سهامی که به‌یک‌باره محبوب می‌شوند و سود نجومی و بالایی نصیبشان می‌شود، نتیجه رونق بازار بورس هستند. یک مثال جهانی در این مورد، دوره رونـق سهام شرکت های اینترنتی یا “حباب دات کام” است که در اواخر دهه ۹۰ میلادی رخ دارد. این یکی از معروف‌ترین دوره‌های رونـق در بازار سهام است. همان‌طور که اغلب در چرخه رونق و رکود رخ می‌دهد، این رونـق هم به یکی از بزرگ‌ترین رکودهای تاریخ پیوند خورد. رکودی که به دنبال رونـق ایجاد می‌شود به این خاطر اتفاق امی افتد که افزایش قیمت‌هایی که در دوران رونـق بازار ایجاد می‌شود، به‌ندرت توسط درآمدهای شرکت پشتیبانی می‌شود.

معادل‌ انگلیسی رونق عبارت است از:

Boom

تهیه‌شده در: مدیر مالی

اگر سؤال یا نظری دارید لطفاً در بخش پرسش و پاسخ سوالات مالی مطرح کنید. همین‌طور با اشتراک‌گذاری این نوشته در شبکه‌های اجتماعی شما هم در توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری شریک شوید.

مترداف:
Boom

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار