ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دردسرهای بیمه بیکاری:

0

تسنیم گزارش می‌دهد:

دردسرهای بیمه بیکاری.

در حالی که طبق قانون اساسی دولت موظف به ایجاد اشتغال و حمایت از بیکاران است، اما این روزها شاهد بروز مشکلاتی در مسیر دریافت حق بیمه بیکاری از سوی بیکاران هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق قانون بیمه بیکاری به افرادی که از کار بیکار شده و از طرف کارفرما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته بودند تعلق می‌گیرد. این در حالی است که مقرری بیمه بیکاری به کسانی به صورت خویش فرما تحت پوشش بیمه باشند تعلق نمی‌گیرد. همچنین اتباع خارجی و کسانی که بازنشسته و به طور کلی از کارافتاده باشند تعلق نمی‌گیرد.اما نکته مهم در پرداخت بیمه بیکاری این است که اگر سری به ادارات تعاون،کار بزنیم مشاهده می کنیم که بیمه بیکاری از سوی وزارت کار با تعلل هایی همراه است.

با توجه به افزایش تعداد بیکاری شاغلان در بنگاه های تولیدی طرح بیمه بیکاری کارجویان یک طرح حمایتی تلقی می شود اما به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با توجه به کمبود منابع و مشکل پرداخت بیمه بیکاری ضرورت داشت تا کارشناسی های بیشتری در جهت بررسی دغدغه ها صورت می گرفت.

شاید این موضوع مطرح باشد که طبق قانون اساسی، دولت موظف به ایجاد اشتغال و حمایت از بیکاران است؛ اما در اجرای این مصوبه نیز به دلیل روشن نبودن ابعاد مختلف کار و از همه مهمتر نحوه تامین مالی، مشکلاتی وجود دارد.

 *تعلل در پرداخت بیمه بیکاری ماجرای جدید بیکاران

سلمان خدادادی،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره سرگردانی افراد برای دریافت بیمه بیکاری در اداره کار وزارت تعاون،گفت: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی موظف است برای کارگران اخراج شده ازمحیط کار تا سقف ۱۸ ماه و قبل از فعالیت مجدد کارگر به آن بیمه بیکاری پرداخت کند، البته هرکارگر درطول دوران کاری خود تنها می تواند از این امکان و فرصت استفاده کند؛ اما متاسفانه برای دریافت بیمه بیکاری برای یک مرتبه نیز مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، بااشاره به اینکه کارگران برای دریافت بیمه بیکاری با مشکلات بسیاری روبه روهستند، افزود: وزارت تعاون در پرداخت حق بیمه بیکاری برای کارگران با مقاومت برخورد کرده و به آسانی اقدام به پرداخت بیمه نمی کند، زیرا وزارت تعاون محدودیت منابع داشته و تنها به تعداد کمتری از افراد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه  منابع بیمه بیکاری محدود است افزود:باید منابع بیشتری را برای بیمه کاری در نظر بگیرد، مجلس از آمادگی لازم برای تصویب منابع و اعتبارات پیشنهادی دولت برای بیمه بیکاری برخوردار است، البته در لایحه اصلاح قانون کار کمیسیون اجتماعی به دنبال رفع مشکلات بیمه بیکاری بود؛ اما به دلیل فشارتشکل های سیاسی کارگران این لایحه به دولت مسترد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  بیان کرد: خلاء های موجود برای پرداخت بیمه بیکاری را می توان درلایحه اصلاح قانون کاررفع کرد. اصلاحات به طور حتم به نفع کارگران بوده و باید قانون بیمه بیکاری درکارگران شفاف شود، امیدواریم در لایحه جدید دولت برای اصلاح قانون کار به بیمه بیکاری به شکل ویژه تری نگاه شود.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/06/01/1498977

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار