ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعتماد به بازار پولی برمی‌گردد؟

0
پارس؛

اعتماد به بازار پولی برمی‌گردد؟

اگر نام موسسه ای در فهرست موسسات اعتباری مجاز بانک مرکزی قرار داشته باشد، مردم با اطمینان می توانند به راحتی به این موسسات اعتماد کرده و سپرده های خود را در آن بسپارند.

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- بانک مرکزی می گوید که قرار است پرونده موسسات اعتباری غیرمجاز را تا پایان سال ۹۶، مختومه اعلام کند؛ این همان چیزی است که اطمینان سپرده گذاران به موسسات اعتباری مجاز را هم، بازمی گرداند.

حال موسسات اعتباری مجاز می توانند بار دیگر اعتماد سپرده گذاران را برگردانند و یک بار دیگر بگویند که این موسسات می توانند در بازار پولی و مالی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند؛ چراکه غیرمجازها بازار آنها را هم کساد کرده بودند و اجازه نمی دادند که با ذهنیت شکل گرفته از مردم و سپرده گذاران در این آشفته بازار، مردم اعتمادی به موسسات اعتباری مجاز داشته باشند.

اما اکنون ورق برگشته است و موسسات اعتباری مجاز به راحتی بیشتری می توانند در این عرصه فعالیت کرده و جذب سپرده داشته باشند؛ چراکه سره از ناسره به خوبی قابل تشخیص است و اگر بانک مرکزی پرونده موسسات اعتباری غیرمجاز را ببندد، آنگاه آنها می توانند دوباره تلاش کنند که مردم سپرده های خود را با اعتماد کامل به این موسسات بسپارند.

تمام اینها در شرایطی است که موسسات اعتباری مجاز در ایران کارنامه ای موفق به جای گذاشته و حتی توانسته اند همتایان غیرمجازشان را هم تحت سرپرستی بگیرند و کفالت سپرده گذاران آنها را نیز قبول کنند؛ به همین دلیل است که اگر نام موسسه ای در فهرست موسسات اعتباری مجاز بانک مرکزی قرار داشته باشد، مردم با اطمینان می توانند به راحتی به این موسسات اعتماد کرده و سپرده های خود را در آن بسپارند.

به همین دلیل است که کارشناسان بانکی بر این باورند که موسسات اعتباری مجاز این پس، اگرچه فصل سختی را پیش رو دارند و باید دوباره اعتمادی که به واسطه غیرمجازها از دست رفته به موسسات اعتباری را بازگردانند؛ اما می توانند به ادامه مسیر هم امیدوار بوده و تلاش کنند که در این بازار، طبق ضوابطی عمل کنند که آنها را در راس انتخاب سپرده گذاران قرار دهد.

منبع : http://www.parsnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار