ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کشوری که در مهار بیکاری موفق شد :

0
اقتصاد کشور آرژانتین با بهره‌مندی از منابع طبیعی و معدنی در کنار اتکا به صادارت محصولات کشاورزی و پتروشیمی توانسته نرخ بیکاری خود را از ۱۵ درصد در سال ۲۰۰۰ میلادی به رقم ۷٫۵ درصد در سال ۲۰۱۳ میلادی رساند.

به گزارش افکارنیوز،  اقتصاد کشور آرژانتین در مقایسه با کشورهای آمریکا لاتین از جنبه بهره‌مندی از منابع طبیعی و بحث کشاورزی بسیار قوی ظاهر شده تا جایی که در سال ۲۰۰۴، ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور به حوزه کشاورزی اختصاص داشته که این میزان برابر با یک سوم صادرات این کشور بوده است.

سویا و روغن گیاهی از جمله اقلام اصلی صادراتی این کشور است ولی در کنار آن گندم، ذرت، بلوط، ذرت خوشه‌ای و دانه‌های آفتابگردان نیز صادرات قابل توجهی دارند.

علاوه بر محصولات کشاورزی، صادرات دام و مشتقات آن نیز سهم ۶ درصدی در سبد کل صادراتی این کشور را به خود اختصاص داده است.

صنایع پتروشیمی، نفت، و گاز طبیعی با نسبت ۲۰ درصد کل صادرات، در گروه دوم صادراتی این کشور به حساب می آید.

کشور آرژانتین در زمینه معادن نیز در گروه کشورهای ثروتمند قرار دارد. در این کشور استخراج مواد معدنی شامل طلا، نقره، روی، منیزیوم، مس، گوگرد، تنگستن و اورانیوم قابل توجه است.

سهم بخش صنعت در این کشور ۳۵ درصد از تولید ناخالص ملی است. از عمده محصولات آن می توان به مواردی همچون وسایل موتوری، تولید قطعات اتومبیل، و حمل و نقل و تجهیزات کشاورزی با سهم ۷ درصدی، آهن و فولاد با سهم ۳ درصدی و صنایع غذایی و نساجی با سهم ۲ درصدی فعالیت می کنند.

نرخ رشد اقتصادی در این کشور طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی در بازه منفی ۱۰٫۹ درصد تا مثبت ۹٫۵ درصد بوده است.

این کشور در ابتدا سال ۲۰۰۰ میلادی نرخ رشد اقتصادی منفی ۰٫۸ درصد را تجربه کرد که این روند تا سال ۲۰۰۲ میلادی به کمترین میزان خود یعنی منفی ۱۰٫۹ درصد رسید. سپس تا سال ۲۰۰۷ میلادی نرخ رشد اقتصادی این کشور در بازه ۸ تا ۹٫۲ درصد باقی ماند.

سال ۲۰۰۹ میلادی نیز نرخ رشد اقتصادی آرژانتین مثبت بوده و حتی در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ میلادی تجربه رشد اقتصادی مثبت ۰٫۱ درصد را داشته است.

پس از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۳ میلادی، نرخ رشد اقتصادی این کشور در بازه ۰٫۸ درصد تا ۹٫۵ درصد در نوسان بوده است.

موفقیت کشور آرژانتین در مهار بیکاری

 

نرخ بیکاری کشور آرژانتین طی سال های مذکور روند نزولی به خود گرفت. تا جایی که از رقم ۱۸٫۳ درصد در سال ۲۰۰۱ به رقم ۷٫۵ درصد در سال ۲۰۱۳ میلادی رسید.

قابل توجه است که این کشور در ابتدا سال ۲۰۰۰ شاهد نرخ بیکاری ۱۵ درصد بوده است.

موفقیت کشور آرژانتین در مهار بیکاری

 

نرخ مشارکت اقتصادی این کشور طی سال های مذکور، جهش بی نظیری داشته تا جایی که از رقم ۵۸٫۴ در سال ۲۰۰۳ میلادی به رقم ۶۲٫۱ درصد در سال بعد خود رسیده است.

بر اساس آمار منتشره طی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی نرخ مشارکت اقتصادی این کشور رشد سه درصدی داشته است.

بیشترین رقم نرخ مشارکت این کشور در سال ۲۰۰۴ میلادی با رقم ۶۲٫۱ درصد و کمترین رقم آن در سال ۲۰۰ با رقم ۵۷٫۸ درصد بوده است.

گفتنی است نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، عبارت است از نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار.

موفقیت کشور آرژانتین در مهار بیکاری

 

جمعیت فعال کشور آرژانتین نیز طی ۱۴ سال رشد ۳ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۸۴ نفری داشته است. گفتنی است جمعیت فعال به مجموع جمعیت بی‌کار و شاغل کشور گفته می‌شود.

 

موفقیت کشور آرژانتین در مهار بیکاری

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار